ת"ת בירושלים: הספרדים מסומנים - האשכנזים לא

פרשיית גזענות חדשה? במסמך פנימי של ת"ת "הרא"ם" בירושלים סומנו כל הילדים המזרחים, כאשר הילדים האשכנזים נותרו ללא סימון. וכמה מזרחים יש? 21 מתוך 118 (חדשות, חרדים)

אהרן רבינוביץ | כיכר השבת |
(צילום: מתוך Ynet)

על רקע שערוריית האפליה הגזענית בסמינרים כנגד בנות מזרחיות, נחשף כעת מסמך שמעלה שאלות גם על התנהלותם של תלמודי התורה. בתלמוד תורה "הרא"ם" בירושלים, ת"ת יוקרתי בשכונת קריית משה, סימנו את הילדים המזרחים במרקר צהוב, כאשר האשכנזים לא סומנו. כך חשף היום (רביעי) העיתונאי קובי נחשוני באתר ynet.

באתר נחשף מסמך פנימי של תלמוד התורה, בו סומנו כל הילדים הספרדים במרקר צהוב, בעוד הילדים האשכנזים נותרו ללא סימון.

בנוסף, המסמך מוכיח כי רק 21 ילדים ספרדים מתוך 118 ילדים - כ-18 אחוז בלבד, לומדים בתלמוד תורה. כאמור, במסמך מופיעים שמותיהם של למעלה ממאה תלמידים בגילאי 9-4, המחולקים לשש כיתות, ובכל אחת מהן כמה בודדים המודגשים באמצעות מרקר צהוב. אלא שכל הילדים שסומנו היו ממוצא מזרחי.

עו"ד יואב ללום מעמותת "נוער כהלכה", שהיה לאחרונה בעין הסערה עם העתירה כנגד הסמינרים באלעד, אמר כי "הרשימה מראה שוב את פניהם המכוערות של של מנהלי המוסדות הגזענים. גם הסמינר הישן בירושלים ידוע במכסה הנוקשה של פחות מ-25% ספרדיות. המנהלים יכולים להמשיך לדקלם מסרים שנכתבו על ידי היועצים שלהם למטרות יחסי-ציבור, אבל זה לא יטשטש את העובדות הידועות לכל: אותן מכסות נשמרות 'באורח פלא' בכל שנתון ובכל כיתה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר