'יתד נאמן' מצטרף ומצדד בסמינר הישן ובהשבתת הלימודים

העיתון "יתד נאמן" מצטרף ליומונים החסידיים ומגבה את הורי תלמידות הסמינר הישן בירושלים שבחרו להשבית את הלימודים במחאה על החלטת העירייה וביהמ"ש לכפות קבלת תלמידות (בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
סמינר הישן (צילום: כיכר השבת)

סערת האפליה בסמינרים: הבוקר (חמישי) מצטרף העיתון הליטאי "יתד נאמן" ליומונים החסידיים "המודיע" ו"המבשר" ומגבה את הורי תלמידות הסמינר הישן בירושלים שבחרו להשבית את הלימודים במחאה על החלטת העירייה ובית המשפט לכפות עליהם קבלת תלמידות.

העיתון מדגיש כי "בעקבות התערבות בוטה של הרשויות ומשרד החינוך בהליך הרישום לסמינרים, דבר המהווה איום חמור על העצמאות החינוכית, השבית ועד הורי התלמידות במכון בית יעקב למורות בירושלים, את הלימודים".

"זו סכנה רוחנית חמורה בפעילות הנעשית על-ידי גורמים במשרד החינוך ופקידים בעיריית ירושלים ומקבלת רוח גבית מצד גורמים אינטרסנטיים הפועלים מתוך שיקולים צרים", מצטטה עתיון את ועד ההורים.

"יתד נאמן" מצטט את הודעת ההורים לפיה "מאבק הרישום בירושלים הגיע לנקודת האל - חזור". ההורים הבהירו והצביעו על העובדה כי הנהלת הסמינר הוותיק, הועמדה בפני מצב בלתי אפשרי שבו פקידי משרד החינוך והעירייה ממנים את עצמם ל'וועדת קבלה' ומשתמשים בכוח הזרוע והאיום כדי לקבוע עובדות בשטח".

לדברי ההורים, "סוגית הבנות שאינן מתקבלות למוסדות החינוך היא סוגיה כואבת ורגישה. לעיתים נקלעים אליה אנשים שלא באשמתם, לעיתים מדובר בצרכים חינוכיים מורכבים המחייבים הכוונה תורנית".

"בפעולה האחרונה הזו נסתם הגולל על שיתוף פעולה רב זרועי, שהיה עד עתה והוא נחוץ והכרחי בנושא מורכב זה. המצב שבו השיח עבר מהאמון וההבנה לשפת הכח והחוק הוא טרגדיה ציבורית, בנות ומשפחות יקרות עומדות בתווך ומשלמות את מחיר האטימות", אומרים ההורים.

בהודעת ההורים נכתב עוד כי "לאחר שהסמינר אולץ להיכנע בכוח החוק, לקח וועד ההורים את העניינים לידיו, כמי שאמונים על עצמאות החינוך ואינם מוכנים לקבל בשום אופן מצב שבו פקידי משרד החינוך והעירייה ייקחו את הניווט לידיהם ויקבעו מהלך שאחריתו מי ישורנו. מנהלי הסמינרים בכל הארץ מחזקים את ידי ההורים ורואים במאבק זה ראש חץ למערכה ארצית שתקבע את פני החינוך".

הודעת ההורים מדגישה לסיכום, כי "למרות הצער על השבתת הלימודים בימים גדולים אלו, עצמאות החינוך היא ציפור נפשנו. מזה זמן מנהלות הרשויות מאבקים עיקשים בכל הזירות לקעקוע העצמאות הרוחנית של הציבור החרדי בכל התחומים. מה צר שאנשים המונעים משיקולים צרים ואינטרסנטים נותנים רוח גבית למגמה מסוכנת זו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר