הייתכן שלא נזהיר אדם מלקפוץ אל מותו כי לא שירתנו בצה"ל?

מוטלת על בחורי הישיבות החובה ללכת בדרכם של גדולי ישראל מאורי הדור ולזעוק מרה נגד מסירת שטחים. היעלה על הדעת שלא נזהיר אדם מלקפוץ אל מותו כי לא שירתנו בצה"ל? (דעה, חרדים)

יהונתן יוסף | כיכר השבת |
(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)

אליך בחור הישיבה הנבוך שלא יודע האם להביע דעה או שאין לך זכות כזו.

בעיצומו של חודש אלול, בימים של חשבון נפש והכנה ליום הדין, בימים בהם כולנו עובדים על שיפור המידות והמעשים, כאשר לימוד התורה שובר שיאים וההתחזקות בעיצומה, קראת מאמר שקורא לך לשתוק. כי יש תחום שלבחור ישיבה אסור להביע דעה, מהסיבה הפשוטה: כי לא היית בצבא.

אתה שלמדת כבר בגיל צעיר שתורת ישראל תורת חיים היא, כזו שמנחה אותנו בכל צעד ושעל בחיים ושיש לה אמירה לגבי כל העולם, ודאי כבר בגיל צעיר שמעת על הציווי "לא תעמוד על דם רעך" ומבין שאסור לך לשתוק כאשר קברניטי המדינה מדברים על מסירת שטחים ומסכנים מיליוני יהודים.

גדולי ישראל מכל החוגים והעדות הביעו דעתם דעת תורה מעל כל במה. הרבי מליובאוויטש והגאון רבי בנימין יהושע זילבר הפני מנחם וגם הגרי"ש אלישיב כולם התנגדו להסכמי אוסלו למרות שלא החזיקו בנשק מעולם. מר"ן הגר"ע יוסף התנגד נחרצות להתנתקות למרות שלא שרת בצה"ל. כל בר דעת מתנגד נחרצות למסירת שטחים, מתוך הבנה בסיסית כי הדבר יוביל לשפיכות דמים. אין כאן עניין של ימין ושמאל, אלא עניין של הגיון וקריאת מפה פשוטה.

גם בחורי ישיבות צעירים נתקלים בשנאת האויב ורואים את גדודי המחבלים שהובאו לכאן ע"י פושעי אוסלו שדה הקרב הובא לחוצות ערי ישראל באמתלה של "הסכם שלום". לצערנו, כיום לא צריך ללכת לצבא כדי להרגיש את החשש ממחבלים. מספיק ללכת לכותל המערבי לקבר רחל או מערת המכפלה, שהדרכים אליהם הפכו לשדה קרב באשמת היד הרכה המופעלת נגד מחבלים צמאי דם המיידים אבנים ובקבוקי תבערה ומטרתם לרצוח יהודים. לא בחלוקת הארץ חפצים הערבים אלא בכיבושה המוחלט. רבים מבני הציבור החרדי הפנימו עובדה זו ועברו להתגורר מעבר לקו הירוק בתל ציון ועמנואל, בית"ר עילית ומודיעין עילית.

מוטלת על בחורי הישיבות החובה ללכת בדרכם של גדולי ישראל מאורי הדור ולזעוק מרה נגד מסירת שטחים והפקרות ביטחונית והפיכת רבבות יהודים לפליטים. היעלה על הדעת שלא נזהיר אדם מלקפוץ אל מותו כי לא שירתנו בצה"ל? כיום אין רב אחד בישראל שמורה למסור לערבים את הגולן ויו"ש או לפנות ישוב מבודד. כולם מבינים, לאור ניסיון העבר, שאין עם מי ועל מה לדבר ושצעדים אלו רק עודדו טרור ושפיכות דמים.

המתנחלים הם אלו שעושים את ההשתדלות להגן על עם ישראל על ידי התיישבות בכל ארץ ישראל- נחלת אבותינו. זכינו ורבבות מתנחלים הם יהודים חרדים המתגוררים בבית"ר עילית ומודיעין עילית, במעלה עמוס ובעמנואל. חיילי צה"ל המשרתים בהתנחלויות הם שליחי העם היהודי לשמור לא רק על מתיישבי יו"ש אלא גם על מערת המכפלה וחברון, יהודה ושומרון. עומדות היו רגלנו בזכות לימוד התורה של בחורי הישיבות והאברכים אנו ניצבים מול ים האויבים. המתנחלים נאחזים בכל רגב אדמה בעוז ובגבורה ונפשם הבריאה של רבנן ותלמידיהון מוקירה ומעריכה עובדה זו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר