הרבנות מזהירה: "הונאה חמורה" ביריד 'חבר'

היחידה לאכיפת חוק איסור הונאה בכשרות של הרבנות הראשית לישראל גילתה כי דוכנים ביריד "חבר" מציגים עצמם ככשרים בניגוד לחוק וכן מציגים תעודות כשרות שאמיתותן אינה ידועה (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
(באדיבות המצלם)

הרבנות מזהירה מבעיות כשרות שעשויות להתעורר בביקור ביריד "חבר" בגני התערוכה: בימים אלו נערך אירוע יריד מכירות גדול לעשרות אלפי עמיתי "חבר" במרכז הירידים, גני התערוכה בתל אביב. אירועי חבר מתאפיינים בחובשי כיפות רבים.

לפי הרבנות הראשית, עפ"י נהלי 'חבר' לאורך כל השנים הקפידו ווידאו את כל תעודות הכשרות של דוכני המזון שפועלים בשטח האירוע אולם מתברר כי השנה ב'חבר' החליטו להוריד את רמת הפיקוח בצורה משמעותית ולאפשר לדוכני מזון לפעול רק עפ"י תעודת כשרות וללא וידואן, דבר הכרחי וחשוב. ברבנות מציינים כי במקום האירוע שמתקיים בימים אלו ישנם דוכנים לממכר מזון בשרי וחלבי.

"הדוכן הבשרי מציג עצמו ככשר באמצעות תעודה מצולמת של יצרן מאזור הצפון, וזאת על אף שלעסק אין תעודת כשרות כחוק, קיים חשש לכשרות המוצרים והכלים במקום. הדוכן החלבי משתמש באותה התעודה".

עוד נמסר כי "מבדיקה שנערכה ע"י מפקחים של היחידה לאכיפת חוק איסור הונאה בכשרות של הרבנות הראשית לישראל, נמצא כי שני הדוכנים מציגים עצמם ככשרים בניגוד מוחלט לחוק וכן מציגים תעודות שאמיתותן אינה ידועה. לא ברור האם התעודה אכן קשורה ישירות לעסק מה שמצביע על הונאה חמורה של הציבור הרחב. דוכנים אלו פועלים כל הזמן, גם בשבת אך מכיוון שהם פועלים זמנית באירוע 'חבר' הם אינם פועלים בסוף השבוע".

עמיחי קריגר, מפקח של היחידה הארצית לחוק איסור הונאה בכשרות ברבנות הראשית לישראל מסר: "הציבור שומר הכשרות נקרא לערוך את קניותיו אך ורק במקומות בהם ישנה תעודת כשרות של רבנות מקומית בה שוכן העסק בו הם נמצאים ולא להתפתות למצגי כשרות שונים. גם בירידים השונים וכן בכל מקום יש לדרוש פיקוח של הרבנות המקומית במקום היריד שתפקח על כל מקורות התוצרת קבלת הסחורה ועיבודה במקום".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר