חברה אמריקנית תובעת: "וויז גנבה את מסד הנתונים שלנו"

החברה האמריקנית טוענת כי שתלה דיווחים שקריים במסד הנתונים וגילתה אותם בשירות וויז שנרכש על ידי גוגל. כעת היא תובעת את גוגל ודורשת לסגור את השירות (חדשות הטכנולוגיה)

בני סולומון | כיכר השבת |
אורי לוין, מייסד וויז. החברה שייסד השתמשה בנתונים גנובים? (צילום: פלאש 90)

וויז גנבה מסד נתונים? למעלה משנתיים לאחר שנמכרה חברת הניווט הישראלית "וויז" שייסד אורי לוין לענקית החיפוש גוגל, טוענת כעת חברת ניווט אמריקנית בשם "PhantomALERT" כי החברה הישראלית גנבה ממנה את מאגר הנתונים שהכיל מידע אודות מפגעים שונים.

על פי התביעה שהוגשה לבית משפט בקליפורניה לפני יומיים, במהלך שנת 2010 פנה מנכ"ל חברת וויז לחברת "PhantomALERT" - שמציעה אפליקציה הכוללת התרעות אודות מפגעים, אמצעי אכיפה שונים ופקקי תנועה - במטרה לשתף פעולה עם החברה ולחלוק את מאגרי הנתונים של 2 החברות.

על פי הצהרת חברת PhantomALERT, החברה סירבה להצעה, אלא שאז, לטענתם, החליטה חברת וויז לשאוב את הנתונים אודות המפגעים השונים, בעיקר אלו הקבועים, ממאגר הנתונים של PhantomALERT ללא רשותה.

PhantomALERT לא הסבירה כיצד גנבה לכאורה וויז את הנתונים, זאת למרות שמאגר הנתונים אינו גלוי למשתמשים אלא רק מציג את האזהרות השונות בעת הרלוונטית עבור משתמשים שעוברים באזור.

לטענת החברה, היא יכולה להוכיח כי בוויז גנבו את הנתונים, מכיוון שהאפליקציה של וויז מציגה מפגעים מזויפים שנשתלו במאגר הנתונים של PhantomALERT במכוון על מנת לראות אם המפגעים המזויפים יוצגו בוויז.

כעת תובעת החברה (סכום שעוד לא נקבע) מחברת גוגל שרכשה בשנת 2013 את האפליקציה, בנוסף תובעת PhantomALERT לסגור את השירות שלטענתה עושה שימוש בהשקעה המרובה שלה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר