בגלל ציטוט הגרי"ש

סלונים מחריפה את המאבק בח"כ גפני: הופצו מודעות נגדו

חסידות סלונים יוצאת במתקפה חריפה נגד ח"כ משה גפני שציטט את מרן הגרי"ש אלישיב שהגדיר את מאבק עמנואל כמאבק כלכלי ולא מאבק אידיאולוגי: "דברים חסרי שחר שבשקר יסודם" (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
מחאת עמנואל, ארכיון (צילום: מאיר אלפסי, כיכר השבת)

מחריף המאבק של חסידות סלונים בדגל התורה: בחסידות סלונים התקיים הערב (חמישי) כינוס מיוחד במסגרתו דנו העסקנים הבכירים בדרכי התגובה לדבריו של יו''ר תנועה דגל התורה ח"כ משה גפני בשם מרן הגרי"ש אלישיב זצ"ל לפרשן הפוליטי אבי בלום ב"קו עיתונות", כי המאבק באפליה בעמנואל היה מאבק על כסף ולא על אידיאולוגיה.

בסיום הכינוס, פרסמו בחסידות הבהרת דברים בה נכתב: "לצערינו התפרסמו דברים בשם מרן הגרי"ש אלישיב זצוק"ל שבכל מאבקו של כקש"ת מרן אדמו"ר שליט"א בעמנואל על עצמאות החינוך החרדי, הייתה שאלה של כסף ולא אידיאולוגיה ושהיה נגד ההפגנה הגדולה שקידשה שם שמים באופן נפלא עפ"ל".

"הדברים חסרי כל שחר ובשקר ורמיה יסודם, העובדות ברורות למעלה מכל ספק ומתועדות בכתובים כי ההורים התחננו לבית המשפט שיתיר להם לפתוח מוסד פטור והוא לא התיר בשום אופן, ולא נתן להם ללמוד במוסדות אחרים בבני ברק וכדומה".

המכתב שפרסמה החסידות הערב (סריקה)

עוד נטען כי "הגר"י אפרתי שליט"א נאמן ביתו של הגרי"ש זצוק"ל שצוטט בדברים נדהם משקר זה והבהיר (בהקלטת סתר שפורסמה ע"י גורמים בחסידות. י"כ) כי מרן הגרי"ש זצוק"ל תמך בחום במאבק לכל אורך הדרך וראה בו מאבק קיומי על עצמאות החינוך החרדי בארה״ב ואף הדריכו בפרוטרוט מה לדבר בעצרת הגדולה".

"על אף הפגיעה והעלבון הצורב להטיח דברי שקר אלו בריש גלי, נאמנים עלינו דברי כקש"ת מרן אדמו"ר שליט"א כי תפקידנו להיות מהנעלבים ואינם עולבים שומעים חרפתם ואינם משיבים ועליהם הכתוב אומר כצאת השמש בגבורתו".

האדמו"ר מסלונים, הורה להרגיע את הרוחות (צילום: משה אייזנבאך - סוכנות הידיעות חדשות 24)

גורמים ב"אגודת ישראל" אומרים הערב ל"כיכר השבת" כי הם מצפים מיו"ר מפלגת דגל התורה המתיימרת להיות שותפה של אגודת ישראל שיתנצל על דבריו החמורים בהקדם. "אין לעבור לסדר היום כשנאמרים דברים מחוצפים שכאלו ועוד על ידי יו"ר סיעה חרדית".

לסיום הם משגרים רמז עבה לגבי מימושו של החוק הנורבגי ומבהירים: "שהליטאים לא יצפו מאיתנו לדאוג להכניס נציג נוסף של דגל התורה לכנסת כאשר הנציגים בועטים ברבותינו".

יצויין, כי מנגד טוענים גורמים המעורים בפרשה כי דווקא מבית האדמו"ר הגיעה ככל הנראה הוראה להרגיע את הרוחות ושלא להחריף את הסערה. עסקני החסידות ביקשו בנוסף לפרסום הכרוזים, לפרסם מאמר תקיף בבטאוני תנועת אגודת ישראל במחאה על מה שכונה בפיהם הפגיעה באדמו"ר, בעקבות הדברים שציטט גפני ממרן הגרי"ש אלישיב, אולם על פי הוראת האדמו"ר כנראה נגנז הרעיון. עם זאת, ייתכן ולמרות זאת תתפרסם מחאה בעיתונים נגד הדברים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר