הפלסטיני שהציל את תלמידי הישיבה: "מי שתקף עשה מעשה רע"

פאיז אבו חמדיה, בן 51 תושב חברון, הוא הפלסטיני שגונן על תלמידי הישיבה שנקלעו ללינץ' בעיר: "עשיתי את הדבר הנכון. מי שזרק עליהם אבנים ושרף להם את הרכב עשה מעשה רע" (בארץ)

אהרן רבינוביץ | כיכר השבת |
(צילום: משה בוטביה - סוכנות תצפית)

פאיז אבו חמדיה, בן 51 תושב חברון, הוא הפלסטיני שגונן על תלמידי הישיבה שנקלעו הערב (חמישי) ללינץ' בחברון בידי עשרות פלסטינים. כך דווח באתר nrg. בשיחה עם כתב האתר אסף גבור אמר חמדיה: "שמעתי צעקות בחוץ והמולה, יצאתי מהבית וראיתי את חמשת היהודים יוצאים בבהלה מהרכב שהותקף באבנים. צעקתי להם בעברית לרוץ לכיווני וסימנתי להם ביד לבוא".

לדבריו, "הם היו לחוצים מאד, אחד מהם היה פצוע בפנים עם דם. הרגעתי אותם. אמרתי להם בעברית שיהיה בסדר, נתתי להם מים לשתות ועזרתי לבחור שנפצע. אמרתי להם שהם בטוחים בבית שלי. מיד לאחר מכן התקשרנו למשטרה, ושלחתי נערים שיקראו לצבא שיקחו אותם למחסום".

חמדיה הסביר לתלמידי הישיבה כי הוא לא יפגע בהם: "אני סוחר אבנים שמוכר לישראל. אני עובד עם יהודים מבאר שבע וממקומות נוספים אני יודע קצת עברית, והצלחתי לדבר איתם. הם הבינו שלא יקרה להם שום דבר רע אצלי. תוך כמה דקות הצבא הגיע ולקח אותם. וזה מה שחשוב".

זירת הלינץ' בחברון (משה בוטביה - סוכנות תצפית)

לדבריו, הוא לא מפחד להיחשב כ"משת"פ" ישראלי: "מי יקרא לי משתף פעולה? עשיתי את הדבר הנכון. מדובר במקרה הומניטארי של אנשים שהגיעו לפה בטעות. מי שזרק עליהם אבנים ושרף להם את הרכב עשה מעשה רע. אנחנו צריכים לחיות ביחד, שלכל אחד יהיה עבודה וכולם יחיו כמו שצריך".

בתוך כך, אנשי היישוב היהודי בחברון טוענים כי האירוע יכול היה להימנע זאת מאחר שעד לפני מספר ימים הייתה במקום עמדה של צה"ל אך היא הוסרה לאחרונה. "במקום הייתה עמדה צבאית, אולם רק לפני מספר ימים הועברה השליטה באזור למשטרה הפלסטינית" אמרו אנשי היישוב. "העובדה שיהודים ניצלו בנס מוכיחה שוב שמדובר במתכון לאסון. אנו דורשים החזרת עמדות צה"ל למקום. רק כך ישוב השלום לשרור בעיר למען תושביה שוחרי השלום בני כל הדתות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר