המלחמה ב'יהדות התורה' לשיא

בטאוני אגו"י במתקפה נגד ח"כ גפני: "מסלף דברי הגרי"ש"

דבריו של ח"כ משה גפני בשם מרן הרב אלישיב כי מאבק עמנואל היה על כסף גורר מחאה חריפה בבטאוני "אגודת ישראל" נגד ח"כ משה גפני • "זעזוע ותדהמה, חוצפה ועזות פנים" (חרדים בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
ח"כ משה גפני וכ"ק האדמו"ר מסלונים (צילום: אביר סולטן ויונתן זינדל - פלאש 90)

הקרב בין 'אגודת ישראל' ל'דגל התורה' עולה מדרגה: הבוקר (שישי) צפוייה מתקפה של ממש בבטאוני תנועת "אגודת ישראל", העיתונים "המודיע" ו"המבשר" שיביעו את מחאתם ואת הזעזוע של חברי הכנסת של סיעת אגודת ישראל מהפגיעה לטענתם בחבר מועצת גדולי התורה האדמו"ר מסלונים על-ידי יו''ר תנועת "דגל התורה" ח"כ משה גפני.

הפגיעה לטענתם נעשתה לאחר שגפני טען בראיון וכן בכינוסים סגורים כי מרן הגרי"ש אלישיב זצ"ל הסתפק האם לצאת למחאה ציבורית בפרשת עמנואל ואף התבטא כי המאבק הינו על כסף ולא על אידיאולוגיה.

בעיתונים צפוייה להופיע מחאתם של רבנים ואישי ציבור על הדברים וכן על מה שהם מכנים "סילוף דעת מרן הגרי"ש אלישיב זצוק"ל בעניין המערכה על החינוך הטהור בפרשת בית הספר החסידי בעמנואל".

בכתבה, שנפתחת במילים "זעזוע ותדהמה ומחאה נוקבת", מובא כי בראיון לכלי תקשורת צוטטה טענה כי מרן הגרי"ש אלישיב זצוק"ל אמר שמאבק ההורים בעמנואל לא היה מאבק עקרוני ואידאולוגי אלא "מאבק על כסף", כאשר מובאים גם דבריו של הגאון רבי יוסף אפרתי (כפי שהוקלטו בסתר. י"כ) "שהביע זעזוע מכך שיש מי שמשקר ביודעין לגבי דעת מרן זצוק"ל בעניין, שהיא בגדר 'מילתא דעבידא לאיגלויי'", לשון הכתבה, כאשר הציטוט של גפני מתואר כ"ציטוט בדוי".

העיתונים מצטטים את דבריו של הרב אפרתי שהתבטא כי "מרן הגרי"ש זצוק"ל תמך בעוז במאבק ההורים בעמנואל לכל אורך הדרך, ואמר לי כמה וכמה פעמים שזהו מאבק עקרוני על עצמאות החינוך החרדי בארץ הקודש".

"אישי ציבור שנדהמו לשמע הפרסומים השקריים, אמרו השבוע כי אינם מבינים איך אפשר לעמוד ולהטעות את הציבור לגבי עובדות הידועות לכל", נכתב בכתבה, כאשר במהלכה מסבירים שני העיתונים את השתלשות האירועים בפרשת עמנואל ומכחישים את הטענה כי מדובר במאבק על כסף.

"אפילו בתקשורת הכללית שסיקרה את המאבק, הבינו שהמאבק כאן אינו על מבנה כזה או אחר או מוסד כזה או אחר אלא על עצמאות החינוך החרדי ועל השאלה האם סמכותו של בית המשפט גוברת, חלילה, על סמכותם של גדולי ישראל. איך אפשר לבוא ולטעון שכביכול היה מדובר ב'מאבק על כסף?'", תוהים אותם אישי ציבור נגד דברי גפני שציטט את מרן הרב אלישיב.

העיתונים מצטטים את מרן הגראי"ל שטיינמן כשביקר את ההורים בבית הכלא ואמר להם כי "כבר שנים רבות אל היה כזה קידוש ה' בעם ישראל", וכותבים: "האם אין זו חוצפה ועזות פנים, לאור דבריו הנוקבים של מרן ראש הישיבה, לבוא ולטעון שהמאבק נוהל משיקולים כספיים?".

לסיום, נציגי "אגודת ישראל" מצוטטים בכתבה כי "מקומם לשמוע דברי בלע ושקר כאלה בגנות המאבק ההיסטורי בו נטלו חלק מאות אלפי בני היהדות החרדית הנאמנה בהנהגת כל גדולי ישראל, והטלת דופי בהורים גיבורי החיל שצעדו לכלא בראש מורם בשליחותם של גדולי ישראל במלחמה על קדושת החינוך הטהור".

יצוין כי מלבד כל המוזכר לעיל, בכתבות יובאו גם דבריהם של ארבעת חברי הכנסת של 'אגודת ישראל' עם הכחשה לדברים שצוטטו בשם מרן הרב אלישיב זצ"ל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר