בית-הדין הסיר את צו העיקול כנגד מקהלת שירה

בית הדין של התאחדות הרבנים בארה״ב הסיר אמש את הצו שהוצא לבקשת הזמר יצחק פוקס נגד מקהלת שירה. צו העיקול הוצא בעקבות טענותיו של פוקס כי מקהלת שירה פגעה בלחניו

יאיר טוקר | כיכר השבת |
יצחק פוקס (צילום: דוד קליגר, שרגא גרוס, יח"צ)

בית הדין של התאחדות הרבנים בארה״ב הסיר אמש (חמישי) את הצו שהוצא לבקשת הזמר יצחק פוקס נגד מקהלת שירה. צו העיקול הוצא בעקבות טענותיו של פוקס כי מקהלת שירה פגעה בלחניו כשהוציאה את האלבום "מיד נגאלין" מבלי להשמיע לו אותו קודם להפצה.

בית הדין החליט להסיר את צו המניעה בעקבות כך שזאבי פריד, נציג מקהלת ״שירה״ הנתבעת הביע נכונות להתדיין בביה״ד במונסי. בית הדין קבע כי צו העיקול יבוטל רק במידה ופריד יתייצב לדיון וכמובן גם יקבל את פסק הדין בסופו של ההליך.

כזכור, השבוע חשף "כיכר השבת" כי פוקס החליט לתבוע את המקהלה בעקבות הפגיעה שנגרמה לכאורה בשמו וביצירתו. פוקס טען כי "שירה" גרמה לו נזק תדמיתי באופן הביצוע של השיר ואילו פריד טען מנגד כי אמרגנו של פוקס הפר חוזה מול המקהלה.

בשיחות עם מקורביו אמר פוקס: "אני כבר שלושים שנה טורח ומשתדל להביא את המיטב לציבור. קרה כאן דבר שהוא ממש פשע ופגיעה בשמי ובעקיפין גם בכל מי שמכיר, מוקיר ומחובר למוסיקה שאני מלחין, שר ומנגן כבר שנים".

עוד טען פוקס כי "הדיסק לא עבר מיקס מקצועי. לקחו את השיר "בורו פארק" שהקלטתי אותו שוב על ערוצים נפרדים, שינו אותו ועשו אותו ל"רגאיי". עשו ממני ממש צחוק". לדבריו: התאפקתי לא לפרסם את זה, אולי הם יחזרו בם מחוצפתם וירצו לתקן. אך לא כך, הם פשוט ממשיכים להתעקש ולעקוף את הבית דין ובכל זאת להפיץ אותו".

זאבי פריד מ"שירה" מסר השבוע באמצעות דוברו בישראל, ישראל ברגר: "אנו מכבדים מאוד את יצחק פוקס וביקשנו לבצע את השיר מחדש כמחווה ללחן שלו. נשמח להמשיך ולבצע לחנים של יצחק פוקס. אנו סבורים כי אלפי הלקוחות שרכשו את האלבום הם ההוכחה כי האלבום מהווה מקור הנאה ושמחה וטענות כאלו ואחרות בענייני מיקסים מקומם לדיון בפורומים מוסיקאליים".

"ערכנו הסכם מראש באמצעות עו״ד. לצערי, המפיק של פוקס, חיים לוי, הפר אותו. אני מעריך שיש כאן אי הבנה בין פוקס ואמרגנו ובשל כך נוצר הרעש המיותר. מן הסתם כשיתבהרו הדברים, הכל יבוא על מקומו בשלום. שוב תודה לאלפי הלקוחות שקנו את הדיסק שימשיך להימכר לקהל הרחב".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר