לקראת חרם?

האיחוד האירופי יקבע כללים לסימון מוצרים מההתנחלויות

פדריקה מוגריני, שרת החוץ של האיחוד האירופי, אמרה בשבת כי האיחוד האירופי יחליט בקרוב על כללים לסימון מוצרים שמגיעים מההתנחלויות. בחלק ממדינות אירופה החלה חקיקה בנושא (בעולם)

יוני גבאי | כיכר השבת |
תומכים בחרם על ישראל, ארכיון (צילום: שאטרסטוק)

פדריקה מוגריני, שרת החוץ של האיחוד האירופי, הודיעה במהלך סוף השבוע (שבת) כי האיחוד האירופי יקבע בקרוב כללים לסימון מוצרים שמגיעים מההתנחלויות.

מוגריני אמרה את הדברים בסיומו של כינוס שרי החוץ האירופים בלוקסמבורג. לפי מוגריני, נציבות האיחוד האירופי תודיע לכל 28 המדינות שחברות באיחוד על ההחלטה ועל יישומה.

בתקשורת ניתן דגש על כך ששרת החוץ של האיחוד התבטאה בעצמה בנושא לראשונה מזה תקופה ממושכת. יצויין עם זאת, כי חלק ממדינות אירופה כבר קבעו כללים פרטיים ביחס למוצרים מההתנחלויות, זאת במטרה לאפשר לצרכנים האירופאיים להבחין בים מוצרים שמגיעים מישראל או מההתנחלויות.

בתוך כך, בסוכנות הידיעות רויטרס ציטטו את שר החוץ של לוקסמבורג, ז'אן אסלבורן, שאמר כי "אנחנו צריכים לוודא שצרכנים יכולים להבחין במוצרים שמגיעים מהשטחים הכבושים על ידי ישראל. אנחנו בסך הכול מיישמים את החוק הבינלאומי". לדברי אסלבורן, הוא מקווה כי הנושא ייפתר עד סוף השנה.

המועמדת הדמוקרטית לנשיאות ארה"ב התחייבה לפני כחודש וחצי במכתב ששלחה למיליארדר היהודי חיים סבן כי תילחם נגד אנשי תנועת BDS הפועלים לסנקציות וחרם נגד ישראל. בשיחות סגורות לתורמים יהודים אמרה קלינטון כי היא תהיה נשיאה טובה יותר לישראל מאשר הנשיא הנוכחי ברק אובמה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר