התקרית בחברון

הניצולים: "לא ענו לנו", המשטרה: "השיחות נותקו לא בכוונה"

ביום שישי האשימו הצעירים שנתקלו בלינץ' ערבי בחברון כי במוקד 100 של המשטרה העבירו אותם להמתנה מאחר ולא הבינו אנגלית. במשטרה ערכו תחקיר וטענו: "השיחות לא נותקו בכוונה" (בארץ)

קובי רוזן | כיכר השבת |
מוקד 100 של המשטרה (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90, למצולם אין קשר לכתבה)

התקרית האלימה בחברון: מחוז ש"י של המשטרה פרסם הערב (שבת) את תחקיר ניסיון הלינץ' בחברון ביום חמישי האחרון, בו נשללו הטענות שהשמיעו חמשת תלמידי הישיבה החרדים לפיהן לא זכו למענה במוקד 100 של המשטרה.

אחד הצעירים משחזר (מתוך ynet)

במשטרת מחוז ש"י אמרו כי: "השיחות למוקד, ובהן השיחה שהושמעה בכלי התקשורת, נותקו מסיבה שאינה ידועה ובוודאי לא באופן יזום על-ידי המוקדנים. בעת קיום השיחה שהושמעה ושיחות נוספות בעניין היה הטיפול באירוע כבר בעיצומו ולא היה בהן או בניתוקן כדי להשפיע על הטיפול בו".

במשטרה הוסיפו כי האירוע טופל באופן מקצועי ומיידי: "בסיכומו של דבר חולצו התיירים בשלום על-ידי כוחות המשטרה והצבא שהוזעקו למקום הודות למאמץ המשולב לתיאום בין המוקדים ולהיערכות המיידית והראויה של כל המעורבים".

חילוץ הצעירים (צילום: נאייף דענא, בצלם)

בשיחה עם ynet אמר אמש אחד הצעירים כי המוקדנים השאירו אותם בהמתנה מאחר ולא הבינו אנגלית. לדבריו, רק לאחר שהתקשר למפקד זק"א בירושלים בנצי אורינג, החלו במשטרה לקחת את הדיווח ברצינות. "אני התקשרתי למשטרה, לא הייתה תשובה, השאירו אותי בהמתנה ושום דבר לא קרה, אז התקשרתי לחבר בירושלים ואמרתי לו שיתקשר למשטרה כי אני לא יודע עברית".

הצעיר שיחזר: "הוא התקשר למשטרה בשמי ואמר את מה שאמרתי לו, הוא השאיר את השם שלי ואת הטלפון שלי, ורק אחרי רבע שעה התחילו להזיז דברים. אנחנו די בהלם, עברנו טראומה קשה אבל מצבנו משתפר. ה' עזר לנו, ברוך ה'". בשיחה שכאמור נערכה ביום שישי, אמר אחד הצעירים: "אנחנו הולכים לעשות סעודת שבת גדולה לכל החברים שלנו, אנחנו רוצים להודות לבנצי אורינג מזק"א, הוא האדם שהציל את חיינו. הוא עשה הרבה רעש כשאף אחד לא התייחס אלינו".

זירת הלינץ' (מתוך Ynet)

כזכור, פאיז אבו חמדיה, תושב חברון בן 51, הוא שהציל את הצעירים החרדים מהפורעים כשהכניס אותם לביתו והגן עליהם. "אני לא גיבור. עשיתי את מה שצריך לעשות" אמר פאיז ביום חמישי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר