"יש גבול לחוצפה ולהתעללות בבנות הספרדיות"

הלימודים ב"סמינר הישן" - ללא הבנות ששובצו על-ידי העירייה

21 הבנות ששובצו ב"סמינר הישן" בירושלים הופתעו לגלות כי חברותיהן לכיתה החלו ללמוד במבנה אחר בעיר ללא שהן עודכנו. בכיר בעירייה: "יש גבול לחוצפה ולהתעללות בבנות הספרדיות" (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
סמינר הישן (צילום: כיכר השבת)

שערוריית הסמינרים: 21 בנות ירושלמיות שובצו על ידי מחלקת החינוך החרדי בסמינר 'הישן' בירושלים, בהנהלת הרב ישראל לוין, אך המאבק, כך נראה, עדיין מתנהל.

לאחר עתירה של מנהלי הסמינר, בית המשפט המחוזי בעיר חייב את ההנהלה לקבל את הבנות, אך באין ספור תירוצים הבנות עדיין מרגישות סוג ב' ומבינות כי אינן רצויות.

הבנות שהגיעו בבוקר לאחר החלטת בית המשפט גילו כי הגיעו לכיתות ריקות וזאת בשל שביתה של ועד ההורים, שם נאבקים נגד ההחלטה לשבץ את הבנות.

אתמול (ראשון) המהלך הפך לדרמטי יותר, ההורים החליטו להחזיר את הלימודים, אבל במבנה אחר, במבנה בית יעקב באידיש בעיר.

על פי הדיווח בתוכנית 'מדברים אקטואליה' ב'קול חי', המורות הוזמנו גם הן להעביר שיעורים לתלמידות אך 21 הבנות המשובצות לא קיבלו את ההזמנה על המעבר לבמנה אחר, וכך, למעלה משבוע מאז פתיחת שנת הלימודים והבנות עדיין ללא לימודים.

מנהל הסמינר הרב ישראל לוין מסר בתגובה לדיווח: "לא ידעתי על הפעילות ועל הלימודים, המורים וההורים לא שואלים אותי, זה כנראה התארגנות של וועד ההורים, ההורים של התלמידות כועסות עליי שאני לא משתף אתם פעולה, אסור לי לשתף פעולה זה יהיה זלזול בכבוד בית משפט".

בכיר בעיריית ירושלים אמר ל"כיכר השבת": "במידה ונמצא ראיות שאכן הבנות לומדות במבנה אחר, אני אדאג שהרישיון של סמינר הישן ישלל באופן מידיי, יש גבול לחוצפה ולהתעללות בבנות הספרדיות. גם אם לוין טוען שזה לא הוא, ונגיד שהוא דובר אמת, אז לבנות המחרימות אין זכות ללמוד בסמינר הממומן על ידי המדינה, בת שתומכת באפליה לא תזכה לתקציב".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר