בשל תקלה במקרר: 40 תינוקות יחוסנו שוב "אין סכנה"

בשל תקלה במקררים בקופת חולים מכבי בקריית אונו, צנחה הטמפרטורה אל מתחת לאפס, מה שגרם לחשש כי החיסונים התקלקלו, בעקבות כך יחוסנו שוב 40 תינוקות 'אין כל נזק' (בריאות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום: Chen Leopold - פלאש90)

40 תינוקות יחוסנו שוב בעקבות מחדל שהתרחש בקופת חולים מכבי בקריית אונו, לאחר שאירעה תקלה במקרר בו אחסנו החיסונים ועלה החשש כי הטיפול שקיבלו אינו יעיל.

במשרד הבריאות התקבל דיווח ולפיו בחודש יוני אירע תקלה במערכת ההתרעה במקררים. הטמפרטורה במקררים צנחה אל מתחת לאפס והחשש היה כי החיסונים התקררו יותר מידי.

לאור זאת הוחלט בהתייעצות בין משרד הבריאות וקופת החולים לחסן שוב את התינוקות. במשרד הרגיעו ואמרו כי אין כל נזק לתינוקות.

ממשרד הבריאות נמסר: "מכבי דיווחה על חריגות טמפרטורה במקרר החיסונים, שמחייבות הפסקת שימוש בחיסון בשל הנחיות יצרן. לפי הנחיות המחלקה לאפידמיולוגיה במשרד הבריאות, מתן חיסון שאינו תקף מחייב מתן מנה חוזרת של חיסון. משום כך ניתנו הנחיות (למכבי) לחיסון חוזר ל־32 תינוקות".

"חיסונים אלה אינם בעייתיים מבחינת בטיחותם, אלא קיים ספק לגבי יעילותם וזאת הסיבה שיש צורך לחזור על החיסון. אין סכנה במתן מנות חיסון נוספות, ומטרת החזרה היא להבטיח הגנה מיטבית ביחס למחלות שמבקשים למנוע. הנהלת הסיעוד של קופת החולים במחוז תל אביב התבקשה לבדוק את מנגון ההתרעה ולפעול למניעת הישנות המקרה", הוסיפו.

ממכבי נמסר כי "מספר מנות חיסון נשמרו בטמפרטורה נמוכה מהנדרש. 40 הילדים שקיבלו את החיסון מהמנות הללו, אינם נמצאים בסיכון, ואין חשש לפגיעה כלשהי כתוצאה מקבלת החיסון".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר