אבל באשקלון

ברוך דיין האמת: הגאון רבי יוסף חיים בלוי זצ"ל

בבית החולים נפטר הגאון רבי יוסף חיים בלוי זצ"ל, רבה של העיר אשקלון, כחודש ימים לאחר פטירת רעייתו הרבנית אודל הדסה בלוי ע"ה. הותיר אחריו תשעה ילדים ויותר ממאה נכדים ונינים (דיין אמת)

ישראל כהן | כיכר השבת |
רבה של אשקלון הגאון רבי יוסף חיים בלוי זצ"ל (צילום: בני רבינוביץ)

ברוך דיין האמת: אבל כבד בעיר אשקלון עם היוודע הבשורה המרה על הסתלקותו בצהריים (שני) לגנזי מרומים של הגאון רבי יוסף חיים בלוי זצ"ל רבה של העיר.

בשבועות האחרונים הידרדר מצבו הרפואי של הרב הישיש בן ה-81 והוא אושפז בבית החולים ברזילי באשקלון כשהוא במצב קשה כשבני משפחתו שוהים לצידו וסועדים אותו בחוליו.

לפני כחודש נפטרה עליו רעייתו הרבנית מרת אודל הדסה בלוי ע"ה.

הרב בלוי ששמו נודע עוד בצעירותו כמי שעדיו יועד לגדולות, התגורר לאחר נישואיו לרבנית ע"ה שהיתה בתו של הגאון רבי אליהו חיים רוזין זצ"ל, בעיר ירושלים, אולם לפני עשרות שנים עקר יחד עם בני משפחתו לעיר אשקלון שם החל לכהן ברבנות העיר בשנת תשמ"ב.

הרב בלוי זצ"ל היה נודע בגדלותו התורנית לצד מידותיו התרומיות ויחסו הלבבי והחם לכל אדם. הוא ידע לשלב באישיותו תקיפות ועמידה על קוצו של יו"ד בעניני הלכה ושמירה על השבת לצד מאור פנים ולבביות כשאין סתירה בין השניים מספרים תושבי העיר.

לצד זאת היה הרב מקובל על כל החוגים והעדות וידע לדבר לכל אחד בשפתו כאשר לשיעוריו התורניים ולשיחות המוסר יצא שם בכל רחבי הארץ. הרב בלוי הותיר אחריו משפחה עניפה בהם תשעת ילדיו ולמעלה מ-100 נכדים ונינים בלי עין הרע.

על מועד הלוויתו נעדכן בהמשך.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר