מי בעד רב ראשי אחד? הרב הראשי הגאון רבי דוד לאו

בעוד הראשל"צ הגר"י יוסף ניהל מלחמת ורמה נגד חוק רב ראשי אחד - וניצח, הרב הראשי האשכנזי הגאון רבי דוד לאו סבור אחרת ואומר כי אין הכרח אמיתי בשני רבנים ראשיים לישראל (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
הגר"ד לאו והגר"י יוסף, אתמול (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90 )

מחלוקת בצמרת הרבנות: הרב הראשי לישראל הגאון רבי דוד לאו יוצא הבוקר (שלישי) באמירה מפתיעה לפיה אין צורך בשני רבנים ראשיים למדינת ישראל.

בממשלה הקודמת, כזכור, ניסה יו"ר 'הבית היהודי' השר נפתלי בנט לקדם חוק שיקבע כי במדינת ישראל יכהן רב ראשי אחד, זאת בניגוד למצב כיום בו מכהנים רב ספרדי לצד רב אשכנזי. הראשל"צ והרב הראשי הספרדי הגאון רבי יצחק יוסף יצא במלחמת חורמה נגד החוק, עד שניצח את המאבק לאחר פגישה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו שהורה למזכיר הממשלה לגנוז את החוק.

אלא שמתברר כעת כי הרב לאו סבור אחרת. בראיון ל"ידיעות אחרונות" נשאל הגר"ד לאו: "אתה מודה שאין הכרח אמיתי בשני רבנים ראשיים?", והשיב: "נכון. אבל כבר יש שניים והחלוקה ביניהם עניינית: האחריות של הראשון לציון היא בבתי הדין והגיור ואני אחראי על כשרות ונישואים".

בשער מוסף '24 שעות' של העיתון נכתב: "בראיון מיוחד לקראת ראש השנה הוא מודה בגלוי שאין צורך בשני רבנים ראשיים".

כזכור, בהקלטה שנחשפה ב"כיכר השבת" התייחס הראשל"צ הגר"י יוסף לחוק רב ראשי אחד ותקף אותו, במהלך שיעור שמסר סיפר הרב על פגישה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ואמר: "אמרתי לו (לנתניהו. י-כ), אתם רוצים רב ראשי אחד? קודם תבינו מה זה רב ראשי. רב ראשי זה מנהיג רוחני, מדריך הלכות לציבור, זה לא רק להופיע ביום הזיכרון וביום העצמאות, עיקר התפקיד של רב ראשי זה ללמד תורה לעם", סיפר הרב יוסף.

הראשל"צ הרב יוסף חשף פרט מהפגישה עם ראש הממשלה בו הוא אמר לו שיבטלו את הרב הראשי האשכנזי ולא הספרדי: "אמרתי לנתניהו 'אתם יכולים לבטל את מה שאתם הקמתם, אתם הקמתם את הרב הראשי האשכנזי? תבטלו את זה - בבקשה. את שלנו אתם לא עשיתם את זה, זה קרוב לארבע מאות שנה שלנו'".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר