אסון הגז בירושלים

"האישה הייתה בחדר, הבעל במטבח ושולחן השבת היה ערוך"

לצוותי ההצלה שהגיעו לדירה ברחוב פנים מאירות בירושלים ציפו מראות קשים במיוחד • "אנחנו יותר חושבים שמדובר בחוסר חמצן", הם מספרים, "על הגופות היה נראה שעבר הרבה זמן" (אקטואליה)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

צוותי ההצלה שהגיעו הבוקר (שלישי) לטפל בבני הזוג החרדים, שנפטרו מדליפת גז בביתם ברחוב פנים מאירות בירושלים, מספרים על זירה עם מראות קשים במיוחד.

אודי גל, דובר הכבאות בירושלים, תיאר בשיחה עם "כיכר השבת" את שאירע: "הדירה הייתה נעולה ובשל כך נכנסנו דרך השכנים ובבית גילינו לצערנו זוג ללא רוח כשהוא על הריצפה. האישה הייתה בחדר והבעל היה במטבח".

לדבריו, בדירה הורגש ריח של גז אך ייתכן שהיה מרכיב נוסף שהוביל לטרגדיה. "הירחנו ריח של גז והייתה תחושה של חוסר חמצן ויכול להיות שזה יצר מרכיב של הפגיעה בהם".

זמן קצר לאחר שהתברר גודל האסון, העריכו צוותי הרפואה כי בני הזוג נפטרו כבר בליל שבת משום ששולחן השבת היה ערוך לסעודה וכך גם נרות השבת.

"אני לא חוקר מקרי מוות אך כמו שהבנתי מצוותי הצלה, הם לא נפטרו בשעות האחרונות וגם ראיתי כל מיני ממצאים שגרמו לנו לעלות שייתכן ונפטרו כבר ביום שישי. מצאנו את נרות השבת וכן שולחן שבת ערוך", הוא מספר.

"ראיתי מאות מקרים ותמיד זה צובט את הלב", מספר גל, "עושה עוד חריץ בלב - הסיפור שאתה רואה את בני הזוג ככה מוצאים את מותם ובמיוחד שמדובר בזוג צעיר".

באשר לחקירת נסיבות האירוע אומר גל כי "האירוע בחקירת המשטרה ועל פניו לא נראה שיש חשד לפלילים. מבחינתנו לא הייתה דליפת גז משמעותית ויכול להיות שהייתה דליפה בשלב מסוים. אנחנו יותר חושבים שמדובר בחוסר חמצן".

פאראמדיק מד"א נתנאל רפואה שהגיע למקום סיפר ל"כיכר השבת" כי "כשהגענו לזירה התמגנו בהתאם וכשנכנסו לדירה מצאנו בני זוג ללא דופק וללא נשימה ומה שנותר היה לנו לעשות זה לקבוע את מותם".

גם רפואה כמו גל אומר כי בזירה ניתן היה להבין שבני הזוג נפטרו במהלך ליל השבת. "על הגופות היה נראה שעבר הרבה זמן", הוא הוסיף, "פינינו את כל דיירי הבניין כדי שלא יהיו נפגעים נוספים".

אחת השכנות של הזוג סיפרה הבוקר כי "מדובר בעולים חדשים. הם זוג שמח, ללא ילדים, מאוד נחמדים. הבוקר שמעתי משטרה ומכבי אש שצעקו לבניין להתפנות. הם עלו עם סולמות לבניין".

בתחילה אמרו במשטרה, כי הם בודקים גם את הכיוון כי בני הזוג שמו קץ לחייהם, אך לאחר חקירה ראשונית בזירה, מתחזקת הערכה כי מדובר ברשלנות, ובמשטרת ירושלים הבהירו כי בשלב זה אין חשש לפלילים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר