המאבק בטרור האבנים

בקרוב: המדינה תחייב מיידי אבנים בתיקון הרכבת הקלה

היחידה האזרחית בפרקליטות המדינה צפויה להגיש תביעות נזיקין נגד ערבים שיידו אבנים על הרכבת הקלה בירושלים וגרמו לנזק. התשלום: 40 אלף ש"ח לשבירת חלון בקרון הרכבת (חדשות, בארץ)

(צילום: Uri Lenz/FLASH90 )

היחידה האזרחית בפרקליטות המדינה צפויה להגיש בקרוב באופן תקדימי שתי תביעות נזיקין נגד ערבים שיידו אבנים על הרכבת קלה בירושלים, זאת בגין הנזק שנגרם לחלונות בקרונות הרכבת. כך פורסם היום (שלישי) באתר ynet.

על פי הדיווח, בשתי התביעות תדרוש המדינה מבית המשפט לחייב את המיידים בתשלום של כ-40 אלף שקל כל אחד - הסכום אותו משלמת המדינה לחברת "סיטיפס" במפעילה את הרכבת הקלה כפיצויים בגין החלפת חלון ברכבת.

מדובר בחלק מיוזמה רחבה לפיה יוגשו תביעות נזיקין כנגד אזרחים שיידו אבנים, בקבוקי תבערה וזיקוקים וכתוצאה מכך נגרם נזק לרכוש, זאת במקביל לתביעות אזרחיות שיונהלו כנגד החשודים. במשטרת ירושלים בטוחים כי הדבר ירתיע את מיידי האבנים.

התביעות יוגשו אך ורק כנגד מיידי אבנים מעל גיל 18. על פי הדיווח, שתי התביעות הראשונות יוגשו נגד מיידי אבנים שכבר הורשעו בכך, אך בהמשך ייתכן כי יוגשו תביעות כספיות במקביל להליך הפלילי.

על פי הדיווח, הנזק שנגרם לרכבת הקלה כולל 40 אלף שקל עבור החלפת חלון בקרון, ו-120 אלף שקל עבור החלפת חלון בקרון הקטר.

מנהל היחידה לאכיפה אזרחית בפרקליטות המדינה, עו"ד ישראל בלום, אמר: "לרכבת הקלה נגרמים נזקים כבדים. המדינה, דרך מס רכוש, מפצה את 'סיטיפס' על הנזקים. אין סיבה שאזרחי ישראל ישלמו על הנזקים הללו".

מ"סיטיפס" נמסר: "אנו מברכים על היוזמה להגשת תביעות אזרחיות כנגד מיידי האבנים הפוגעים וגורמים לנזקים לרכבות ולגורמים נוספים ברחבי העיר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר