קמפיין החרד"קים

קצין חרדי חשף את העומדים מאחורי ההסתה; תובע מיליונים

יהודה גליקמן, מהמגייסים החרדים בצה"ל שספג איומים והטרדות, שכר חוקר פרטי ועלה על זהותם של חלק מהעומדים מאחורי הקמפיין נגד החיילים החרדים. כעת הוא תובע מיליונים (חדשות, חרדים)

אהרן רבינוביץ | כיכר השבת |
(צילום ארכיון: נתי שוחט, פלאש 90, וידאו: באדיבות חדשות ערוץ 2)

יהודה גליקמן, אחד המגייסים החרדים לצה"ל, ספג איומים והטרדות לאורך זמן רב על ידי קיצונים חרדים המתנגדים לגיוס חרדים לצה"ל. גליקמן הגיש תלונות במשטרה ופנה למפקדיו בצה"ל, אך לא נענה ולא נעשו צעדים ממשיים כנגד המאיימים והעומדים מאחורי קמפיין ההסתה של "החרד"קים".

כעת, גליקמן ורעייתו החליטו לצאת למאבק כנגד העומדים מאחורי הקמפיין. על פי הדיווח של העיתונאי יאיר שרקי ב"חדשות 2" הערב (רביעי), גליקמן שכר חוקר פרטי שהצליח להקליט ו"להפליל" את האחראים לקמפיין ההסתה, שבשיאו פורסמו כל הפרטים של המגייסים החרדים.

לאחר שאסף מספיק חומר כנגד הקיצונים, גליקמן הגיש תביעת ענק אזרחית על סך 2.4 מיליון שקל כנגד האחראים לקמפיין החרד"קים. לדברי רעייתו עדי, היא חוששת כי ההסתה הפרועה בחודשים האחרונים תוביל בסופו של דבר לכך שמישהו יפעל באופן מעשי כנגד בעלה וכנגד המגייסים האחרים.

גליקמן מקווה כי התביעה שהגיש, באמצעות עו"ד שלומי וינברג, תרתיע את העומדים מאחורי קמפיין ההסתה. בכתבה הובאו הקלטות של איומים שספגו גליקמן ורעייתו, כאשר באחד מהם נשמע אלמוני אומר,"מאחל לו שימות מיד".

"עשינו כל מה שיכולנו, הגשנו תלונה, אבל בסופו של דבר החלטנו שאם אנחנו רוצים קצת לקדם את העניינים אנחנו חייבים למצוא את האנשים בעצמנו, וזה מה שעשינו" אמרה רעייתו. דוד גבאי, החוקר הפרטי שעלה על עקבותיהם של האחראים להסתה, סיפר: "היו לנו כמה ניסיונות לחדור אל החבר'ה האלה, ללא הצלחה, עד שמצאנו מישהו ש"יחתום" עלינו. הרגשתי כמו בעולם התחתון".

לדבריו, "הוא הפנה אותנו לבחור מסוים שיש לו קשר לכל אותם האנשים שמנהלים את הקמפיין נגד גיוס חרדים". בהקלטות שסיפק החוקר הפרטי נשמעים מי שלכאורה עומדים מאחורי קמפיין ההסתה אומרים: "אם היה אפשר לעשות לו אסיפות ליד הבית שלו או הפגנות וכל מיני דברים כאלה, יש אנשים שיסכימו לבוא. צריך לארגן אוטובוסים, כל מיני דברים".

בהקלטות הם אף נשמעים צוחקים כאשר אחד מהם אומר: "יש לי דמיונות לקנות כמויות של עכברים ולמלא לכל אחד כזה את הבית", ואחר אומר "עקרבים".

לדברי פרקליטו של גליקמן, "יצאנו פה למהלך תקדימי של תביעה משפטית משמעותית שהוגשה לבית משפט השלום, שהמטרה שלה לעצור את תהליך ההכפשות הזה, לעצור את השיימינג הזה, לעצור את מסע ההסתה".

לסיום אמה רעייתו של גליקמן: "אני חוששת מאוד. רק בשבוע שעבר נחשפנו לכתובות גרפיטי שכתבו לאחד מהאנשים שמתעסק בגיוס חרדים. בעבר בעלי ספג ביצים ברחובות ירושלים. כל כך הרבה מסיתים לאלימות ולפגוע בהם ולא לצרף אותם למניין, אני חוששת שיבוא מישהו שיעשה מעשה שאני אפילו לא רוצה להעלות אותו על דל שפתיי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר