הסוף?

האובך ישקע לקראת הערב, גל החום יימשך גם בשבוע הבא

הבשורה הטובה שלקראת שעות הערב האובך יחל לשקוע וייעלם מהאזור, הבשורה הרעה שגל החום יימשך גם בסוף השבוע וייחלש מעט רק בתחילת שבוע הבא. בית שמש היא שיאנית הזיהום (בארץ)

(צילום: יונתן סינדל - פלאש90)

יש לנו בשורה טובה ובשורה רעה: הבשורה הטובה, שלקראת שעות הערב האובך פשוט יחל לשקוע וגל החול והזיהום יחלוף מהאזור. הבשורה הרעה, שגל החום הכבד נשאר וטרם ברור מתי יסתיים, אם כי בתחילת השבוע צפויה הקלה קלה.

הטמפרטורות החזויות היום והלילה: קריית שמונה 27-40, קצרין 24-37, צפת 25-36, טבריה 28-42, נצרת 27-35, חיפה 27-33, ת"א 27-33, ירושלים 25-35, אשקלון 27-33, עין גדי 33-42, באר שבע 25-36, ערד 24-37, מצפה רמון 24-35 , אילת 32-41.

בים המלח נמדדו בלילה שבין שלישי לרביעי 36 מעלות - שיא של כל הזמנים מאז החלו לבדוק את המדידות בגל החום הנוכחי. הלחות הגיעה אמש ל-80 אחוז

הכנסת באובך (צילום: יניב נדב - פלאש90)

מחר גל גל החום ייחלש מעט, תחול ירידה קלה בטמפרטורות אך יוסיף להיות חם מהרגיל לעונה בהרים ובפנים הארץ.

בשבת גל החום ימשיך להיחלש, תחול ירידה בטמפרטורות אך עדיין יוסיף להיות חם מהרגיל לעונה בהרים ובפנים הארץ.

בתוך כך, חברת "ארקיע" וישראייר הודיעו כי כל טיסות הפנים יבוטלו עד היום בשעה 12:30, עקב תנאי מזג האוויר והאובך. בצהרים תתבצע הערכת מצב נוספת להמשך פעילות החברה במזג האוויר.

מטוס מקורקע באילת (צילום: מאיר אוחיון - ynet)

בעקבות גל החום מאות בני אדם נזקקו לטיפול רפואי. צוותי מד"א טיפלו ב-712 בני אדם, בהם 413 שסבלו מקוצר בנשימה ומהתקפי אסטמה. 92 בני אדם התעלפו ו-207 סבלו מהחמרה של מחלות לב.

הריכוז המירבי של זיהום האוויר, נרשם בבית שמש עם יותר מעשרת אלפים מיקרוגרם חלקיקים נשימיים שנרשמו בשעות הצהרים, כך לדברי ראש מערך ניטור אוויר במשרד להגנת הסביבה ד"ר לבנה קורדובה ביז'ונר

"באופן כללי אפשר לומר שהריכוזים המירביים נרשמו באזור מישור החוף ובבית שמש, במרכז הארץ", אמר ד"ר ביז'נור. "ריכוזי הזיהום באזור ההר פחתו במחצית, אבל אנחנו עדיין נמצאים פי שניים ויותר מערכי ההתראה. כלומר, ערכים שבהם יש סיכון לציבור. ההנחיות של המשרד עדיין עומדות. ההנחיה החשובה ביותר היא לאוכלוסיה הרגישה - עליהם להישאר במבנים סגורים. גם לאוכלוסיה הבריאה יש להימנע מפעילות גופנית מאומצת. זה בהחלט לא מומלץ.

"לגבי מערכת החינוך, אנחנו מבקשים להדגיש - לא לצאת בהפסקות החוצה. שיעורי ספורט יש לקיים במקומות סגורים ולבטל טיולים. לצערנו הרב ראינו שבחלק מהמקומות מנהלי בתי הספר לא נשמעו לאזהרות וזה מאוד עצוב".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר