האיראנים באים: מאות לוחמים הגיעו לסוריה

מאות לוחמים איראנים הגיעו בימים האחרונים לסוריה בכדי לסייע למשטר הסורי בראשות הנשיא בשאר אסד במלחמתו נגד המורדים. הכוחות האיראנים הגיעו בתיאום עם רוסיה (חדשות, בעולם)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

מפקד כוח קודס של איראן, קאסם סולימאני, שלח בימים האחרונים לסוריה מאות לוחמים איראנים בכדי לסייע למשטר הסורי בראשות הנשיא בשאר אסד במלחמתו נגד המורדים. כך אמר היום (חמישי) מקור ביטחוני בכיר בישראל. לדבריו, הכוחות האיראניים לוחמים כעת כתף אל כתף עם לוחמי החיזבאללה בקרב על העיר זבדאני שבדרום-מערב סוריה.

"הדבר נעשה נוכח מצוקת אסד ובתיאום רוסי-איראני, בעקבות אותה הפגישה של סולימאני עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין" אמר המקור הביטחוני. לדבריו, "יש לרוסים אינטרסים בסוריה וייתכן שמטוסים ומסוקים רוסיים יתקפו בסוריה. זה לא מכוון נגד ישראל".

"הרוסים הפכו להיות שחקן מרכזי בזירה גם כמתווכים בין השיעים לסונים. המעבר של הנחתות שלהם במצרי הבוספורוס לאחרונה, בכוחות מוגבלים אמנם, נועד להיערכות לקראת הקמת שדה תעופה בסוריה. יש לנו שיח עם רוסיה ואנחנו לא נמצאים בתקופת המלחמה הקרה, ישנם ערוצים פתוחים עם הרוסים" אמר.

לאחרונה אמר ראש שירותי הביטחון הכורדים כי בידיהם 30 שבויי מלחמה מסוריה, בהם גם איראנים. לדבריו, הכוחות הכורדיים מחזיקים בשבויים לצורך עסקה עתידית. בנוסף, הוא חשף כי מדינות מערביות מאמנות את הכוחות הכורדים בסוריה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר