"חג אוניברסלי"

אברהם, יצחק ויעקב? הרפורמים מעדיפים 'אושפיזין' מוסלמים

התנועה הרפורמית יצאה בקמפיין לקראת חג הסוכות, בו היא מבקשת להציב בסוכות כרזות אושפיזין חדשות. במקום אברהם יצחק ויעקב, בכרזות הרפורמיות מככבים אום כלתום, עבד זועבי ועוד (בארץ)

אהרן רבינוביץ | כיכר השבת |
חלק מהכרזות הרפורמיות (סריקה)

כחלק מהניסיון להכניס רוחות מסוכנות של שינוי לדת היהודית, "המרכז הרפורמי לדת ומדינה" יצא בקמפיין להוספת אושפיזין בחג הסוכות הקרב ובא, והפעם, מהציבור הערבי. כל ילד חרדי יודע שסדר האושפיזין בחג הסוכות הינו עמוק ונושא בחובו עניינים רוחניים גבוהים, אבל כנראה שאצל הרפורמים, כל דבר שקשור לדת אפשר לשנות, להוסיף או לגרוע.

"אזמין לסעודתי אושפיזין עילאין" נכתב במודעות של המרכז הרפורמי לדת ומדינה, "על פי המסורת היהודית בחג הסוכות נהוג להזמין לסוכה 7 אושפיזין, אחד בכל יום. אלה הם אבות האומה שלנו ודמויות מופת מההיסטוריה היהודית. אבל סוכות הוא גם החג הכי אוניברסלי בלוח השנה היהודי".

עוד נכתב כי "בחג סוכות נצטוו בני ישראל להקריב קורבנות עבור כל אומות העולם. בחג הזה אנחנו עוזבים את הבית המוכר ויוצאים למרחב. "עושה אדם את ביתו עראי ואת סוכתו קבע". אנחנו במרכז הרפורמי לדת ומדינה החלטנו לקחת את הרעיון צעד נוסף קדימה ולהזמין אתכם בחג הזה לארח בסוכה שלכם אושפיזין קצת אחרים: משוררים, סופרים, שחקנים, אנשי רוח ומנהיגי ציבור כולם בני ובנות הציבור הערבי".

כרזת הקמפיין (סריקה)

במרכז הרפורמי הסבירו: "הפקנו במיוחד עבורכם סדרה של שבעה פוסטרים מרהיבים לתלייה בסוכה. בכל פוסטר תמצאו מידע על הדמות המצויירת וקישור לסריקה בסמארטפון. דווקא בימים האלה של גזענות ויחסים מתוחים בין ערבים ויהודים, אנחנו נותנים לכם הזדמנות אמיתית לפתוח את לבכם למרחב סביבנו ולהעניק לחג הזה משמעות רלוונטית של קירוב לבבות ויחסי שכנות טובה.

"ועל הדרך תזכו להכיר מקרוב כמה דמויות מרתקות שיצר את התשתית והזהות של רבים מאתנו: מחמד טהא עלי, בסאם זועמוט, נאדיה חילו, עבד אלרחמן זועבי, אום כולתום, תופיק טובי ומאי זיאדה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר