התאבדות פוליטית

"ידיד חמאס וחיזבאללה" נבחר להנהיג את הלייבור בבריטניה

ג'רמי קורבין, שהגדיר את עצמו כידיד ארגוני הטרור וידוע כמבקר חריף של ישראל, נבחר בסוף השבוע לראשות מפלגת הלייבור. בכיר במפלגה: "זו התאבדות בשידור חי". כיצד יגיבו היהודים? אקטואליה)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: מתוך עמוד הפייסבוק של הלייבור)

איש השמאל הקיצוני ג'רמי קורבין, שהגדיר את עצמו בעבר כידיד של ארגוני הטרור חמאס וחיזבאללה, נבחר בסוף השבוע האחרון לראשות מפלגת ה"לייבור" בבריטניה. רק לפני כשבועיים הוא חולל סערה לאחר שהגדיר את חיסול הארכי טרוריסט אוסמה בן לאדן כ"טרגדיה".

קורבין בן ה-66 ניצח במירוץ שני שרים לשעבר מטעם המפלגה, איווט קופר ואנדי בורנהאם, ואף את מייצגת המדיניות של טוני בלייר, ראש הממשלה לשעבר מטעם המפלגה - ליז קנדל. הוא זכה לניצחון מוחץ כבר בסיבוב הראשון של הבחירות וב-59.5 אחוז מקולות הבוחרים.

הניצחון של קורבין (פייסבוק, The Labour Party)

בכיר במפלגת הלייבור שנחשב מקורב מאוד לקהילה היהודית צוטט הערב ב-ynet כאומר בנוגע לניצחונו של קורבין כי "ניצחונו של ג'רמי קורבין מהווה התאבדות של מפלגת הלייבור בשידור חי באופן שספק אם תוכל אי פעם להשתקם ממנו. זה כמו שח"כ זחאלקה יצליח לזכות במפתיע בראשות מפלגת העבודה".

בבריטניה קיימת קהילה יהודית גדולה המונה קרוב ל-300 אלף בני אדם. ההערכה היא כי גורמים יהודים עשירים שתמכו באופן מסורתי בלייבור עשויים לנטוש את המפלגה לטובת השמרנים או כוח מרכזי חדש. סקר שנערך בעבר ב"ג'ואיש כרוניקל" העלה כי שבעה מכל עשרה יהודים בבריטניה מודאגים מהשלכות של מצב בו קורבין ייבחר למנהיג.

קורבין, שלמרות הצהרותיו החד משמעיות נגד ישראל בעבר, נראה כמודאג ממשבר עם הקהילה היהודית בעקבות ניצחונות, כבר העביר מסרים שונים לפיהם בכוונתו למנות שר לענייני יהודים שיהיה גם שליח לקהילה. זהות השרים שקורבין ימנה עשויה גם היא להוכיח אם בכוונתו להרחיק את היהודים מהמפלגה או להתמרכז מעט.

קורבין על חבריו מחמאס וחיזבאללה (מתוך ynet)

בחירתו של קורבין להנהגת הלייבור הגיעה למרות שהוא התקשה בתחילה לגייס את מספר הקולות הדרוש בכדי להצטרף למרוץ להנהגת המפלגה. בנוסף, כשהאפשרות שהוא ינצח את הבחירות עלתה, הפיצו גורמים המתנגדים לו סקרים שהעלו כי הלייבור בראשותו תיכשל בבחירות הכלליות בבריטניהף מה שלא מנע מרבים, בפרט צעירים, לתמוך בו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר