"יצא להתבודדות ביער ולא חזר"

אומן: חשש כבד לחייו של הישראלי שנעדר מאז ראש השנה

חיפושים נרחבים באומן אחר אמיר אוחנה שנעדר מאז ראש השנה לאחר שיצא להתבודדות ביער ולא חזר. "יש חשש כבד לחייו, הוא חולה", אומרים בזק"א ומציינים כי כל האפשרויות נבדקות (חדשות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
תפילות על הנעדר בציון רבי נחמן, אמש (צילום: סוכנות הידיעות "חדשות 24")

החיפושים אחרי אמיר אוחנה, בן 28, אזרח ישראלי, שנעדר מאז ראש השנה באומן חודשו הבוקר (חמישי) בצל החשש הגובר לחייו. במהלך הלילה נציג ארגון זק"א באומן אסף פרטים חיוניים על הצעדים האחרונים שביצע הנעדר והבוקר הוטס צוות ראשוני לש מתנדבים כדי להקים חפ"ק ולסייע בחיפושים.

בשיחה עם "כיכר השבת" אמר חיים וינגרטן כי "אנחנו מרכזים כעת את החיפושים כאילו אף אחד לא חיפש. קיבלנו פנייה מהמשפחה בשעה 22:00 אמש ושלחנו את מפקד היחידות המיוחדות לשם יחד עם סגניו ונקווה שהם ימצאו אותו. יש לנו סיוע ממשרד החוץ ומכל מי שצריך".

רק בשעות הערב של מוצאי ראש השנה הבחינו חבריו על היעדרותו. "הוא יצא להתבודדות ליער בשעה 11:30 ביום השני של ראש השנה ולא חזר. לחבריו הוא סיפר כי הוא יוצא להתבודדות ובערב כשהוא לא חזר הם החלו לחשוש לגורלו".

ראש אגף המבצעים מדגיש כי "יש חשש כבד לחייו, משום שהוא חולה ומאז צאתו לא לקח את התרופות. הוא היה מאושפז לפני זמן קצר במחלקת טיפול נמרץ".

החיפושים אחרי הנעדר נערכים בין היתר גם באגם התשליך המוכר ובשדות הסמוכים לאגם. "אנחנו לא חושבים שהוא בנהר. הוא לא נכנס לנהר משום שהוא לא לקח איתו בגדים או מגבת. הוא הלך להתבודד ולא לטבול".

וינגרטן אומר כי ייתכן והוא נחטף וכי כל האפשרויות נלקחות בחשבון. "הדרכון והארנק נשארו בדירתו. ייתכן שחטפו אותו וייתכן שלא. אנחנו בודקים הכול יחד עם אנשי כוחות הביטחון".

רעייתו פרסמה אמש פוסט בפיסבוק בו כתבה: "בעלי האהוב נסע לאומן לראש השנה ובדרכו להתבודדות. ביער נעלמו עקבותיו במשך 30 שעות מחפשים אותו ולא מוצאים".

"אמיר, אהוב שלי ליבי יוצא אליך בתפילה, תחזור אליי", הוסיפה, "כל מי שרואה את ההודעה התפללו על בעלי הצדיק אמיר שלמה בן אורלי. אבא תרחם עליי בלעדיו אין לי חיים!!!! התפללו חברות כל מי שיכול".

ממשרד החוץ נמסר כי "נציג משרד החוץ באומן קיבל אתמול (16/9) בשעה 3:30 לפנות בוקר, דיווח ראשוני על אזרח ישראלי המבקר באומן אשר מנותק קשר ויש חשש שהוא נמצא בסיכון. ע"פ הדיווח, הישראלי נראה לאחרונה ב- 15/9 בשעה 10:00 בבוקר, כאשר יצא מהדירה בה שהה.

"צוות הדיפלומטים הישראלי, שתוגבר במיוחד לאור אירועי ראש השנה באומן, חבר מיד עם הרשויות המקומיות, עם המשטרה המקומית ובתאום עם 15 שוטרי משטרת ישראל השוהים במקום ע"מ להתחיל בחיפושים. כחלק ממאמצי החיפוש שהחלו בסביבה, הופעלה יחידת צוללנים שסרקה את האגם. בנוסף, צוותי חיפוש מלווים בכלבים מחפשים ביער הסבוך המקשה מאוד על החיפושים. במקביל, השגרירות הישראלית בדקה בבתי החולים הסמוכים.

"בתקופת ראש השנה הגיעו כ-30,000 איש להשתתף בחגיגות באומן ולכן משרד החוץ מתגבר את צוות הדיפלומטי במקום ונערך לסיוע קונסולרי ואחר לקהל המבקרים. היום (17/09) צפויים לעזוב מרבית הישראלים ולשוב לישראל. השגרירות והמחלקה לישראלים בחו"ל של משרד החוץ ימשיכו בתיאום ותיכלול מאמצי החיפושים".

הציבור נקרא להרבות בתפילה לשלומו של אמיר שלמה בן אורלי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר