מאבק חדש בירושלים

רבנים וחברי מועצה התכנסו נגד ההקצאה ל"ישיבת חכמי לב"

חברי מועצת העיר ירושלים מש"ס וידהות התורה התכנסו אמש יחד עם הגר"ד כהן, הגר"נ קפלן והגר"צ שרלין לדון בדרכי הפעולה נגד הקצאת השטח ברמת אשכול עבור ישיבת חכמי לב" (אקטואליה)

ישי כהן | כיכר השבת |
האסיפה נגד 'חכמי לב', אמש (צילום: מאיר לביא)

מאבק חדש בירושלים: מועצת עיריית ירושלים צפויה לדון בישיבתה הקרובה על הקצאת שטח בשכונת רמת אשכול עבור "ישיבת חכמי לב" - ישיבת תיכונית לחרדים, השנויה במחלוקת בציבור החרדי, הקצאה שמעוררת את זעמם של רבני השכונה וחברי המועצה החרדים.

אמש (רביעי) בשעה 22:00 הגיעו ראש ישיבת חברון הגאון רבי דוד כהן ורבה של שכונת גבעת המבתר הגאון רבי ניסן קלפן יחד עם חברי מועצת העיר החרדים מש"ס ו'יהדות התורה' לביתו של הגאון הרב צבי שרלין, רבה של רמת אשכול, בכדי לדון בנושא.

במהלך הישיבה העלו הרבנים את התנגדותם של גדולי ומאור הדור לקיומה של "ישיבת חכמי לב", הנציגים הבטיחו לרבנים שבמהלך היממה הקרובה ישוחחו על הנושא עם ראש העיר ניר ברקת.

השטח אותו מייעדים בעירייה ל'חכמי לב' ממוקם בשכונת רמת אשכול, ראש העיר ברקת החליט כי השטח יחולק בין החרדים והחילונים. השטח החרדי השייך למחלקת חינוך חרדי בעירייה נמצא עדיין בהליכי אישור בוועדה המחוזית, אך השטח אותו מייעד ברקת ל"ישיבה" הוא על חשבון "השטח החילוני".

בקרב העסקנים זועמים גם על עצם העובדה ש"השטח החרדי" עדיין נמצא בהליכי אישור בוועדה המחוזית ואילו "השטח החילוני" כבר עובר לאישור מועצת העיר והקצאה ל"ישיבה". "מה הבהילות של ברקת בנושא?" תוהה גורם חרדי במועצת העיר.

בסיום הישיבה אמש הוחלט כי הנציגות החרדית בעיריית ירושלים תפנה כבר הבוקר (חמישי) לראש העיר ותדרוש להסיר את סעיף הקצאת המבנים ל"ישיבת חכמי לב" מסדר יומה של ישיבת המועצה שצפויה להתקיים ביום ראשון הקרוב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר