ברקת הפר התחייבות

בעקבות כנס הנצרות בירושלים: פגישת חירום בלשכת הרב שטרן

בעקבות כנס הנצרות המתוכנן בחג הסוכות בי-ם, התכנסו הנציגים החרדים בלשכת רב העיר הגר"א שטרן והביעו זעם על הפרת ההתחייבות של ברקת. העירייה: "יש התחייבות של המארגנים" (בארץ)

(צילום: כיכר השבת)

כינוס המיסיון ב'ארנה': בלשכתו של רב העיר ירושלים הרה"ג אריה שטרן התכנסה בצהריים (חמישי) פגישת חירום בהשתתפות חברי מועצת העיר החרדים לדון בכנס של השגרירות הנוצרית שצפוי להתקיים בהיכל 'ארנה' בירושלים בחג הסוכות, כינוס שדבר קיומו נחשף לראשונה ב"כיכר השבת".

קרא עוד:

בפגישה השתתפו סגן ראש העיר יוסי דייטש, וחברי מועצת העיר שלמה רוזנשטיין, יצחק פינרוס, יעקב הלפרין ואריה קינג. יצוין כי הרב הביע זעם על כך שנציגו של ראש העיר ניר ברקת שהיה אמור להשתתף בדיון ביטל את הגעתו ולא השתתף.

הזעם העיקרי במהלך הפגישה היה בשל הפרת ההתחייבות של ברקת מערב חג השבועות, באסיפה שהתקיימה בלשכתו, לפיה כל אירוע מהסוג הזה יעבור דרך רבני העיר ירושלים ויקבל את הסכמתם, מה שלא נעשה במקרה של האירוע שמתוכנן לחג הסוכות.

כזכור, בעקבות הסערה שפרצה סביב קיומו של כנס הנצרות לפני חג השבועות באצטדיון 'הארנה' בירושלים, נערכה ישיבת חירום בלשכת ראש העיר ברקת, בהשתתפות רבני העיר, חברי המועצה החרדים והדתיים, נציגי חברת אריאל והאצטדיון, שם סוכם בין היתר כי אירועים מסוג זה יעברו בטרם יאושרו לבדיקה בלשכות הגר"ש עמאר והגר"א שטרן שיאשרו או יפסלו את קיום האירועים.

במהלך הפגישה הציגו אנשי "יד לאחים" בפני הרב שטרן סרטון וידאו מהאירוע הקודם ב'ארנה', שנערך בסמוך לחג השבועות, ובו נראה כיצד הטיפו למיסיון בפני המשתתפים באופן ברור.

הרב שטרן אמר במהלך הפגישה כי "אם אנחנו נצא בכעס על כל דבר כזה אז באיזה שהוא מקום זה תפסת מרובה לא תפסת, לפעמים נוצר דבר כזה שאי אפשר לבלום את מה שצריך לבלום, בפעילות הזו לכן אני מאוד מחכה למכתב שלו, הבטיח לי, אני מקווה שישלח, אנחנו נדאג לעשות מכתב לראש העיר שידווח על העניין".

המשתתפים צופים בסרטון מהאירוע הקודם (צילום: כיכר השבת)

סגן ראש העיר יוסי דייטש אמר במהלך הפגישה כי "הובטח ונאמר והוצהר גם על ידי ראש העיר כל אירוע מכאן ולהבא יצטרך לעבור את המסננת של הרבנים הראשיים לירושלים ואם הם יתנו הסכמה שהאירועים האלה הם לא נוגדים את החוק כי אירוע כזה זה נוגד את החוק, זה מיסיון זה נגד החוק.

"על זה דרשנו שזה יעבור את המסננת של הרבנים, אם יתקיים עכשיו אירוע כזה וזה עובר בשקט זה פגיעה ברבנים הראשיים לפני כל דבר אחר, הרבנים צרייכם לבוא לראש העיר להגיד לו התחייבת לנו".

בסיומה של הפגישה הוחלט להמתין למכתב מלשכת ראש העיר בו תהיה התחייבות חד משמעית שבאירוע לא יהיה שום סממן אל הטפה למיסיון.

האסיפה בלשכת הרב שטרן (צילום: כיכר השבת)

בנוסף, נודע ל"יד לאחים" כי ככל הנראה ראש הממשלה בנימין נתניהו ישתתף בכינוס בחג הסוכות והוחלט על פנייה לחברי הכנסת כדי להעמידם על חומרת העניין.

גורם חרדי שהשתתף בפגישה אומר ל"כיכר השבת" כי "ברקת הפר את התחייבותו לרבני העיר ולנציגים החרדים, האופציה היחידה כרגע היא התחייבות ברורה שלא יהיה בכינוס שום סממן של מיסיון, אחרת, נאלץ לכנס את הלובי הדתי בעירייה המונה למעלה ממחצית מחברי המועצה ולשקול את הצעדים".

תגובת עיריית ירושלים: "מדובר באירוע פרטי לחלוטין. העירייה וחברת אריאל אינן מעורבות בתוכנו בשום צורה. ישנה התחייבות של המארגנים שהאירוע ייעשה בהתאם לחוק ללא כל פעילות מיסיונרית, באותה מתכונת כפי שהאירוע התקיים כבר למעלה מ-20 שנה בבנייני האומה".

מכתבם של הרבנים הראשיים לישראל (צילום: כיכר השבת)

אמש הובא ב"כיכר השבת" מכתבם של הרבנים הראשיים לישראל, הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף והגאון רבי דוד לאו, נגד האירוע.

במכתבם כותבים הרבנים: "נודע לנו כי גורמים העוסקים במיסיון מטעם השגרירות הנוצרית בישראל, מארגנים כינוס גדול בימי חג הסוכות. כחלק ממטרות ארגון זה העברת יהודים על דת ישראל והכנסתם תחת כנפי הנצרות. אותם גורמים רואים שליחות בהמרת כל תושבי העולם ולהפכם לנוצרים, ובעיקר את בני העם היהודי".

"דבר זה הינו חמור ונוגד את יסודות אמונתנו", מבהירים הרבנים, "על כן חובה להוקיע את הדבר ולהזהיר את הציבור".

"אנו קוראים בשורות אלו אל הציבור היהודי בארץ הקודש, שלא לקחת חלק בכינוס זה. למרות שיתכן שמארגני הכינוס הם ידידי מדינת ישראל, אבל בפועל האירוע מהווה סכנה רוחנית ומקעקע את צביונה היהודי", כותבים הרבנים במכתבם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר