הרה"ר הגאון רבי דוד לאו בשיחה ל"כיכר השבת":

"וַנִּצְעַק, אֶל ה' אֱלֹהֵי אֲבֹתֵינוּ; וַיִּשְׁמַע ה' אֶת-קֹלֵנוּ"

רגע לפני התקדש יום הכיפורים, הרב הראשי לישראל הגאון רבי דוד לאו בשיחה מיוחדת לגולשי "כיכר השבת" • "זכר ליציאת מצרים אנחנו רוצים לצעוק לבורא עולם, וַיִּשְׁמַע ה' אֶת-קֹלֵנוּ (ימי סליחות)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: כיכר השבת )

יום הכיפורים: שעות ספורות לפני כניסת יום הכיפורים, הרב הראשי הגאון רבי דוד לאו בשיחה מיוחדת לגולשי "כיכר השבת".

קטע מתוך שיחותו של הרב הגר"ד לאו:

"שעות לפני היום הקדוש, הייתי מבקש ללמוד עמכם שלוש מילים שאותן אנחנו לומדים ומתפללים. בכל החגים ומועדים אנחנו אומרים 'זכר ליציאת מצרים', בשבת זה מובן שהרי בשבת נאמר לנו בתורה 'שמור את יום השבת לקדשו, זכרת כי עבד היית במצרים וגו'.

"פסח, שבועות וסוכות הם גם קשורים למצרים, פסח יצאנו ממצרים, בשבועות קיבלנו תורה שלשמה יצאנו ממצרים ובסוכות ישבנו בענני כבוד, זכר לענני כבוד שהקב"ה הושיב אותנו כל הדרך.

"אבל מה הקשר בין ראש השנה ליציאת מצרים? מה הקשר בין יום הכיפורים ליציאת מצרים? אין בהם קשר, לכאורה, ליציאת מצרים.

"נדמה לי שישנה הבנה נוספת ומשמעות מיוחדת ליציאה ממצרים. כשמסתכלים בדברי הרמב"ן בסוף פרק ב' בפרשת שמות, בסוף פרשת בא ובפסוקים בפרשת משפטים כאשר נאמר לנו 'כל אלמנה ויתום לא תענו' מבטיח בורא עולם שישמע צעקתו, לצעקה הקב"ה שומע.

"אומר הרמב"ן בשלושת המקומות הללו, במה יצאו ישראל ממצרים, הם כבר לא היו ראויים, אבל הייתה פעולה אחת שעזרה להם לצאת, הם צעקו, צעקה אדם צועק כשכואב לו, צעקה זה משהו שיוצא מהלב, עם ישראל יצא ממצרים - אומר הרמב"ן - בזכות הצעקה.

"זכר ליציאת מצרים אנחנו רוצים לצעוק לבורא עולם, גם אם לא ניצלנו את הכלים שנתת לנו בשנה שעברה, יהי רצון שתתן לנו חיים ארוכים, שנה של בריאות ושמחה, שנה של עליה רוחנית ושנזכה בה לכל הטובות".

צפו בשיחתו המלאה של הרב הראשי הגאון רבי דוד לאו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר