חשיפה

העבודה לסטודנטיות החרדיות בקריית אונו: פרסומת לא צנועה

סטודנטיות חרדיות בחוג לתקשורת בקריה האקדמית אונו נדרשו להכין עבודה על פרסומת העוסקת בנושא שאינו צנוע בעליל. מנהל הקמפוס: "המרצה ננזף", המרצה: "חטאתי עוויתי פשעתי" (חרדים)

אהרן רבינוביץ | כיכר השבת |
(צילום ארכיון: כיכר השבת, למצולמות אין כל קשר לנאמר בכתבה)

תלמידות חרדיות הלומדות בחוג לתקשורת ב"קרייה האקדמית אונו" התבקשו להגיש עבודה על פרסומת שעוסקת בנושא שאינו צנוע בעליל. לדברי אחת הבנות, הסטודנטיות החרדיות בחוג נחרדו לראות את הפרסומת עליה הן אמורות להגיש עבודה. לטענתה, בקורס אותו מעביר מרצה בכיר בחוג לתקשורת, חובש כיפה, נכללו מלבד הפרסומת המדוברת מספר פרסומות נוספות שאינן צנועות.

לדבריה, לאחר שחלק מהבנות התלוננו בפני אנשי הצוות והרב יחזקאל פוגל - האחראי על המסלול החרדי ב"אונו", שלח המרצה הודעה לבנות בה ביקש את סליחתן. בהודעה נכתב: "כפי שנאמר בכיתה, אין צורך לצפות בפרסומת האמורה ואף לא להתייחס אליה, אלא רק לציין 4 הנמקות בעד שידורה ו-4 הנמקות נגד, על פי הנלמד בכיתה ועל פי הפסיקה. לאחר מכן לחוות את דעתכן מה תהיה החלטת בית המשפט על פי מה שלמדנו".

אין צורך לצפות בפרסומת כדי לבצע את העבודה. ההודעה שהמרצה שלח לתלמידות (סריקה)

המרצה הוסיף בסוף ההודעה: "ושוב, ברוח הימים הנוראים, סליחה מעומקא דליבא אם פגעתי ברגשותכן בעצם הבאת פרסומת זו. חתימה טובה".

האחראי על המסלולים החרדים ב"קרייה האקדמית אונו", הרב יחזקאל פוגל, טען בשיחה עם "כיכר השבת" כי תלמידות לא פנו אליו עם תלונות כלליות נגד המרצה עצמו, אבל "המרצה קיבל על הדברים הלא בסדר שהוא עשה נזיפה, יותר מזה אני לא יכול לומר. הנושא הזה טופל בחומרה רבה".

לדבריו, "אף אחד מאיתנו לא מבין מאיפה זה בא. מדובר באדם דתי. הנושא הזה טופל בחומרה רבה, ודי למבין. אנחנו בוודאי לא רוצים שדברים כאלו יקרו, כמו כל דבר שלא מתאים לקמפוס חרדי, וזה יטופל באופן מיידי. אנחנו עוסקים בבני אדם, הכל עניין של מידתיות. קרה מה שקרה, וצריך לשפוט את זה לפי התגובות שלנו. אנחנו בדברים כאלה מטפלים בצורה הכי החלטית ויסודית שיכולה להיות".

הרב פוגל הוסיף, "התופעה הזו יהיה לה סוף. אני לא יכול להיכנס לפרטים, אבל הדברים של המרצה לא יהיה להם שום המשך. אנחנו לא מחוייבים לאף מרצה. כל מרצה הוא על חוזה אישי, מאחר והמרצים מקבלים הערכות וציונים מהתלמידים. מרצה שהתגובות של התלמידים עליו הם לא ברמה הכי גבוהה הוא מוצא את עצמו בחוץ. אנחנו לא מחוייבים למרצים אלא לתלמידים".

בהתייחסו למרצה עצמו אמר פוגל: "אני קיבלתי בעבר תגובות מאוד חיוביות עליו, אבל עכשיו קיבלנו את התלונה הזו והיא טופלה מיד. הקורס שלו נגמר ומה שהוא כבר גרם אי אפשר לקחת אחורה. התלמידות לא יצטרכו לעשות את העבודה הלא צנועה שהוא נתן. הבנות יקבלו עבודה אחרת לעשות. לגביי המשך עבודתו בקמפוס, אני לא יכול לפרט יותר מדי, אני רק יכול לומר שהנושא הזה טופל בצורה החמורה ביותר והיסודית ביותר. הטיפול בנושא הסתיים, אבל הצד המעשי של זה יהיה בעתיד ואז תוכל לראות מה עשינו בנידון".

הקמפוס החרדי. ארכיון (צילום: אורי לנץ, פלאש 90)

המרצה שנתן לבנות את העבודה על הפרסומת הלא צנועה אמר בשיחה ל"כיכר השבת": "יכול להיות ששגיתי והייתי צריך יותר להתאים את הפרסומות לקורס הזה, אני מסכים לגמרי. אמרתי אלף פעם 'חטאתי, עוויתי, פשעתי'" עם זאת הוא אמר כי "אפשר לכתוב 4 הנמקות בעד ו-4 הנמקות נגד חופש הביטוי גם מבלי לראות את הפרסומת למי שזה קשה לה".

לדבריו, "הייתה אולי אחת שהעירה על הנושא הזה. ניתן לענות על העבודה הזו על גבולות חופש הביטוי גם מבלי לראות את הפרסומת. כל הבנות הבינו את זה. רוב הבנות כבר ענו על זה וקיבלו ציונים גבוהים כי הן בנות מאוד אינטיליגנטיות ברמה מאוד גבוהה. אין הצדקה לראות את הפרסומת למי שזה לא מתאים לה. מכאן ולעשות "גיוועלד גיוועלד", המרחק רב מאוד. התנצלתי אלפי התנצלויות על זה כבר בכיתה ואחר כך בכתב. בזה אני רואה את סיום העניין".

"אני מעביר את הקורס הזה כבר כמה שנים" אמר המרצה, "אני יודע על מה אני מדבר. חטאי הוא שלא עשיתי את ההתאמה המתבקשת לנשים חרדיות ועל זה אני מיצר. אני חושב שאני למדתי את הלקח, הקורס שלי הוא מאוד חשוב. קיבלתי הרבה יישר כוח ותודה מהבנות על הקורס הזה".

בנוגע לטענת חלק מהתלמידות על נקודות לא הולמות נוספות שהוצגו בפניהן הזכיר המרצה את עיסוקו בעבר שנגע למגזר החרדי לו היכרות עמוקה איתו ואמר: "נראה לך שאני אגיד משהו שהוא לא פוליטקלי קורקט? אני בוש ונכלם שאני צריך להגיב על דבר כזה. להגיד שאני מתעסק בדברים כאלו זה שטויות והבלים".

בנוגע לנזיפה עליה דיבר הרב פוגל אומר המרצה: "הרב פוגל לא דיבר איתי מעולם, אני אפילו לא יודע איך הוא נראה. הוא כנראה דיבר עם ראש התוכנית מיכל שפירא, היא התקשרה אליי ואמרה שיש תלונה של מישהי ואני חזרתי ואמרתי שאני מתנצל. בכיתה עצמה התלוננה תלמידה אחת והתלמידות האחרות אמרו לה שאם לא נעים לה שתצא החוצה. אבל אפילו אם בת אחת זה לא נעים לה, אני לא מקל ראש בזה".

"לסיכום אומר כך: מספיק שלאחת זה הפריע זה בעייני חומר למחשבה. אני רק בשר ודם. אני שגיתי. תיקנתי אותה במיידי, הן בכיתה והן לאחר מכן בכתב. את הלקח שלי למדתי ואני אהיה זהיר בכל סיטואציה דומה בעתיד. אני מקווה שתציג את זה בצורה מאוזנת. מדובר בצל הרים כהרים, לא נעשה שום דבר בזדון. זו הייתה טעות בשיקול דעת".

"עקב תקלה שקרתה". ההודעה שנשלחה הערב לסטודנטיות (סריקה)

יצויין כי לאחר פניית "כיכר השבת" לתגובה ממנהל הקמפוס החרדי ולמרצה, קיבלו הבנות הודעה לפיה הן אינן אמורות להגיש את העבודה המדוברת על הפרסומת שאינה צנועה. "עקב תקלה שקרתה בנוגע לעבודה שנדרשתן להגיש בקורס דיני תקשורת, והנחיות לא ברורות, הריני להודיעכן כי אין חובה להגיש את העבודה שבאתר" נכתב בהודעה לבנות. "המעוניינות תוכלנה להגיש עבודה חלופית בהתאם להנחיות שיתנו על ידי המרצה בהקדם האפשרי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר