כנס השגרירות הנוצרית בירושלים

הרב שטרן: "הנוצרים התחייבו שלא תהיה פעילות מסיונרית"

הרה"ג אריה שטרן, רב העיר ירושלים, שיגר הבוקר מכתב ל"יד לאחים", ובו הודיע כי השגרירות הנוצרית התחייבה כי בכנס שיערך באצטדיון הארנה בירושלים, לא תתקיים פעילות מיסיונרית (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
הפגישה בלשכת הרב שטרן, ביום חמישי (צילום: כיכר השבת)

המיסיון בירושלים: הרה"ג אריה שטרן, רב העיר ירושלים, אומר הבוקר (ראשון), כי השגרירות הנוצרית בישראל התחייבה כי באירוע שהם עושים בחג הסוכות באצטדיון 'הארנה', בעיר לא תהיה פעילות מיסיונרית. דבר קיומו של האירוע נחשף לראשונה ב"כיכר השבת".

במכתב ששיגר הרב שטרן לארגון 'יד לאחים' כתב: "ברצוני להודיעכם כי לאחר בירור שעשינו נמצא, כי אכן נשלח ביולי מכתב של התחייבות למניעת פעילות מיסיונרית בכנס של השגרירות הנוצרית בימי חג הסוכות".

לדברי הרב שטרן: "דיברנו עכשיו עם האחראים על הכנס וסיכמנו איתם שלא יחזרו על הפעולה שנעשתה בשנה שעברה, שאף על פי שאינה פעולה מיסיונרית מובהקת, בכל זאת הרי זו גורמת למורת רוח רבה אצל כל יהודי".

מכתבו של הרב שטרן (צילום: כיכר השבת)

הרב שטרן מסיים את מכתבו ומשבח את ראש העיר ניר ברקת, שלדבריו כל הבירור נעשה על דעתו "ועל כך יישר כח".

כזכור, ביום חמישי האחרון, התקיימה פגישה בלשכת הרב שטרן יחד עם הנציגים החרדים במועצת העיר, במהלך הפגישה הציגו אנשי "יד לאחים" בפני הרב שטרן סרטון וידאו מהאירוע הקודם ב'ארנה', שנערך בסמוך לחג השבועות, ובו נראה כיצד הטיפו למיסיון בפני המשתתפים באופן ברור.

הפגישה ביום חמישי (צילום: כיכר השבת)

הרב שטרן אמר במהלך הפגישה כי "אם אנחנו נצא בכעס על כל דבר כזה אז באיזה שהוא מקום זה תפסת מרובה לא תפסת, לפעמים נוצר דבר כזה שאי אפשר לבלום את מה שצריך לבלום, בפעילות הזו לכן אני מאוד מחכה למכתב שלו, הבטיח לי, אני מקווה שישלח, אנחנו נדאג לעשות מכתב לראש העיר שידווח על העניין".

קודם לכן פרסמו הרבנים הראשיים הראשל"צ הגר"י יוסף והגר"ד לאו, קריאת קודש נגד קיום האירוע. "נודע לנו כי גורמים העוסקים במיסיון מטעם השגרירות הנוצרית בישראל, מארגנים כינוס גדול בימי חג הסוכות. כחלק ממטרות ארגון זה העברת יהודים על דת ישראל והכנסתם תחת כנפי הנצרות. אותם גורמים רואים שליחות בהמרת כל תושבי העולם ולהפכם לנוצרים, ובעיקר את בני העם היהודי".

מכתב הרבנים הראשיים (צילום: כיכר השבת)

"דבר זה הינו חמור ונוגד את יסודות אמונתנו", מבהירים הרבנים, "על כן חובה להוקיע את הדבר ולהזהיר את הציבור".

"אנו קוראים בשורות אלו אל הציבור היהודי בארץ הקודש, שלא לקחת חלק בכינוס זה. למרות שיתכן שמארגני הכינוס הם ידידי מדינת ישראל, אבל בפועל האירוע מהווה סכנה רוחנית ומקעקע את צביונה היהודי", כותבים הרבנים במכתבם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר