הראשל"צ הגר"ש עמאר בשיחה ליום כיפור

"כִּי בַיּוֹם הַזֶּה יְכַפֵּר עֲלֵיכֶם לְטַהֵר אֶתְכֶם מִכֹּל חַטֹּאתֵיכֶם"

רגע לפני התקדש יום הכיפורים, הראשל"צ ורבה של ירושלים הגאון רבי שלמה עמאר בשיחה מיוחדת לגולשי "כיכר השבת" • "מה שאפשר להשיג ביום הקדוש הזה - אי אפשר לתאר" • צפו (ימי סליחות)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: כיכר השבת)

כִּי בַיּוֹם הַזֶּה יְכַפֵּר עֲלֵיכֶם לְטַהֵר אֶתְכֶם מִכֹּל חַטֹּאתֵיכֶם לִפְנֵי ה' תִּטְהָרוּ: שעות ספורות לפני כניסת יום הכיפורים, הראשל"צ ורבה של ירושלים הגאון רבי שלמה משה עמאר בשיחת חיזוק מיוחדת לגולשי "כיכר השבת".

קטע מתוך שיחתו של הראשל"צ הגר"ש עמאר:

"הגענו לערב יום הכיפורים, היום הגדול והנורא, שעליו נאמר 'כי ביום הזה יכפר עליכם לטהר אתכם מכל חטאתיכם לפני ה' תטהרו', ביום הגדול הזה מלבד שעיצומו של יום מכפר, שעצם היום - אשרי מי שזוכה לזה, היום עצמו מכפר. אבל כמובן מה שאפשר להשיג ביום הקדוש הזה הוא לאין חקר.

"אם אדם עושה תשובה ביום הזה, אם אדם מכניע ליבו לפני ה', מקבל עליו עבודת אמת, מה הוא יכול להשיג ביום הגדול הזה. אי אפשר לתאר. יום מיוחד מאוד. יום שה' נותן שפע.

"כעשרת ימי תשובה נקבעו בימי הדין. הרבה שאלו למה לא עושים עשרת ימי תשובה לפני יום הדין, לפני ראש השנה? עלה בדעתי ביום ראש השנה הזה, שלעשות תשובה ממש, לשנות הרגלים ממש, שזה נעשה כמו טבע אצל האדם, קשה מאוד שאדם יוכל לעשות את זה, רק עם עזרה של הפחד, מורא של הדין, עוזר לאדם לחזור בתשובה.

(צילום: כיכר השבת)
הראשל"צ הגאון רבי שלמה עמאר, ערב יום הכיפורים (צילום: כיכר השבת)
הגדלה

"הגמרא אומרת שיש 365 ימים בשנה כמספר ימי החמה, ואותיות 'השטן' עולים 364, ללמד שהשטן שולט בכל ימי השנה חוץ מיום הכיפורים. הקב"ה ביטל אותו, את השטן, שלא יוכל להפריע. מה שנשאר לנו התמודדות זה עם החומרים שמהם בנוי הגוף שלנו, שהם מביאים את האדם, מושכים אותו, לתאוות חומריות וגשמיות. אבל כשהשטן לא בפעולה, אז בקלות אפשר לגבור על החומר, בכוח הנשמה הקדושה שהיא חלק מהשכינה שנמצאת בקרבינו.

"שמעתי פעם בשם הגאון רבי משה פינק ע"ה, אב"ד חיפה, הוא אמר שיש אמרה מפורסמת ש'אין דבר העומד כנגד הרצון', אז הוא שואל: אנחנו רואים הרבה אנשים רוצים להיות תלמידי חכמים ורואים שזה לא הולך, יש הרבה אנשים רוצים להיות צדיקים אבל לא השיגו את זה.

"אז הוא אומר: באמת - אין דבר העומד בפני הרצון. אבל רצון נגד רצון כן יכול לעמוד. זה רצון וזה רצון. אם אדם מבטל את כל הרצונות ומעמיד רצון אחד להיות צדיק גדול - אין דבר העומד. אבל הבעיה שלנו שאנחנו רוצים את זה ואת זה ואת זה... רוצים תאוות ובא רצון ועומד כנגד רצון. צריכים לבטל. זו הכנעה. צריך לבטל את כל הרצונות".

צפו בשיחתו המלאה של הראשל"צ הגאון רבי שלמה משה עמאר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר