צפו בתיעוד

הקרב על הכפרות נמשך: עשרה בני אדם עוכבו לחקירה לאחר עימות אלים באשדוד

ערב יום הכיפורים, והעימות בין טבעונים לשומרי מצוות סביב מנהג הכפרות העתיק נמשך: באשדוד הותקפו פעילים חילונים שלטענת מבצעי הכפרות "באו לעשות פרובוקציה". עימות גם ברחובות (ארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
כפרות, ארכיון (צילום: נתי שוחט, פלאש 90. למצולמים אין קשר לכתבה)

העימותים בין פעילי ארגוני בעלי החיים המבקשים למחות כנגד קיום מנהג הכפרות לבין תושבים בשכונות החרדיות בערי הארץ נמשכים, כאשר המפגינים, כך לטענת אנשי הכפרות, אינם מהססים מלנקוט בפרובוקציות ובאלימות על מנת להשיג את מטרתם.

כפרות בירושלים, היום (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90. למצולמים אין קשר לכתבה)

בעיר רחובות, הגיעו לפני שעה קלה כ-30 פעילים חברתיים במטרה למנוע את קיום מנהג הכפרות. לדברי עדי ראייה, הפעילים ניסו לשפוך מים ותקפו מילולית את עורכי המנהג. כוחות משטרה שהגיעו למקום הפרידו בין הניצים.

בעיר אשדוד התרחש הערב עימות נוסף כאשר עשרות פעילי ארגוני צער בעלי חיים הגיעו סמוך לדוכן כפרות סמוך לביהמ"ד ויז'ניץ ברח' בעל הנס. המפגינים הפריעו לתושבים לקיים את המנהג ומחו על כך שלטענתם הם פוגעים בסמכויות בעלי החיים.

קטע וידאו שפורסם ברשת מציג תיעוד של נערים שתקפו את הפעילים למען בעלי החיים באשדוד, תוך שימוש באלימות פיזית נגדם.

(צילום: יניב נדב, פלאש 90. למצולמים אין קשר לכתבה)

מדוברות מרחב לכיש של המשטרה נמסר: "לפני זמן קצר התקבל דיווח במוקד 100 של משטרת המחוז הדרומי על קטטה והתפרעויות ברחוב אליעזר בן הורקנוס בעיר אשדוד".

עימות גם בבני ברק, הערב (צילום: ישראל כהן)

"ניידות סיור של משטרת אשדוד הגיעו למקום בתוך מספר דקות והבחינו בכעשרים פעילים טבעוניים ככל הנראה של עמותת "תנו לחיות לחיות" המפרים את הסדר הציבורי ומתעמרים במאות חרדים תושבי האזור על רקע מכירת עופות למנהג הכפרות. במקום היו גם הוטרינר העירוני ואנשי משרד החקלאות אשר רשמו דו״חות לאחראים בגין אחסון התרנגולות בכלובים באופן המנוגד לחוק".

עימות אתמול באשדוד

"במקום היו מספר עימותים בין הצדדים שכללו זריקות ביצים מצד חרדים שהיו במקום, ומאידך ריססו חלק מהפעילים גז מדמיע לעבר החרדים במקום. במהלך האירוע עוכבו לחקירה כעשרה מעורבים בגין הפרות סדר לחקירה במשטרת אשדוד. כתוצאה מהאירוע פונה אדם אחד לקבלת טיפול רפואי בגין גז מדמיע שרוסס לעברו. השוטרים השיבו את הסדר הציבורי על כנו ובשעה האחרונה שקט במקום".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר