הותר לפרסום

ערבי זרק רימון הלם על ישיבה ביפו: "להפחיד את המתנחלים שישבו בשקט"

הותר לפרסום כי נעצר חשוד בהשלכת רימון הלם לעבר ישיבה ביפו בתחילת החודש. מדובר בערבי תושב המקום, שהודה במיוחס לו והיום יוגש נגדו כתב אישום "פגע בדו קיום" (בארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
המחבל חאפז קודונוס (צילום: ריאן - ynet)

המשטרה עצרה חשוד בהשלכת רימון הלם לעבר ישיבת "שירת משה" ברחוב טולוז ביפו - כך הותר הבוקר (חמישי) לפרסום.

החשוד הוא חאפז קונדוס, בן 57, מתגורר באזור הישיבה, ריצה בעבר 28 שנות מאסר בעקבות אירועים ביטחוניים אותם ביצע.

בחקירתו הודה במיוחס לו, לדבריו, במטרה להפחיד את 'המתנחלים' מהישיבה ולגרום להם 'לשבת בשקט'. במסגרת חקירתו אף שחזר את המעשה.

האירוע התרחש בתחילת החודש, רוכב אופנוע תועד משליך רימון הלם לעבר בניין הישיבה. הרימון לא התפוצץ ולא היו נפגעים.

מיד לאחר השלכת הרימון, הרוכב שנמלט מהמקום, היה מעורב בתאונה, לאחר שהתנגש בכלי רכב חונים סמוך לזירה.

למרות זאת הוא הצליח להימלט, אך לרוע מזלו האירוע כולו תועד במצלמות אבטחה - מה שעזר למשטרה והשב"כ לאתר אותו סמוך למועד האירוע.

הפרקליטות תגיש נגדו היום כתב אישום, באשמות של השלכת רימון, החזקת נשק, איומים בנסיבות מחמירות ופגיע בקבוצה דתית ממניע גזעני.

מפקד מרחב יפתח, ניצב-משנה דוד גז אמר: "מדובר באירוע חמור בעל נפיצות גבוהה אשר עלול היה לפגוע פגיעה משמעותית בדו הקיום שאנו עמלים לשמר ביפו. במעצר הזה, כמו גם בפעולות נוספות שמשטרת מרחב יפתח מקיימת בשטח, אנו מעבירים מסר חד משמעי לכל מי שינסה לפגוע בדו קיום, ערבים או יהודים, אנו נדע להגיע אליו ונמצה עימו את הדין".

בשירות הביטחון הכללי אמרו כי "פעולה בוטה ומסוכנת זו, אל מול מה שנתפס על ידי קונדוס כביטוי לתוכניות לייהד את יפו, עלולה הייתה לפגוע במרקם החיים הקיים בין יהודים לערבים בעיר".

מנהל הישיבה חנן הכסטר אמר בתגובה לאירוע: "היחסים בין התושבים בשכונה הם יחסים של כבוד הדדי וסיוע, השכנים היהודים והערבים כאחד. המקרה הזה הוא חריג ושייך למישור הפלילי, אנחנו משוכנעים שהמשטרה תדע לטפל היטב במקרה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר