סוכלה הברחת 15 טון חומצה גופרתית לייצור פצצות לרצועת עזה

עובדי המכס במעבר ניצנה בשיתוף השב"כ, הצליחו לסכל שוב הברחת ענק לרצועת עזה, הפעם של 15 טון חומצה גופרתית המיועדת לייצור פצצות מסוג TNT, שהוסוו כמדלל צבע (ביטחון)

קובי רוזן | כיכר השבת |
(צילום: עובדי מכס ניצנה)

שוב: עובדי המכס במעבר גבול ניצנה והשב"כ מנעו הברחת ענק לרצועת עזה של 15 טון חומצה גופרתית, המשמשת כחומר גלם לייצור חומרי נפץ

האירוע התרחש בשבוע שעבר, אז הגיע אל מעבר המכס משלוח, שהוצהר כי הוא מכיל 30 טון חומר מדלל לצבע, רלא שהוא הכיל לא רק חומר מדלל, אלא גם 15 טון של חומר חומצתי תוסס בעל ריח חריף.

בבדיקה שבוצעה על ידי השב"כ עלה כי מדובר בחומצה גופרתית בריכוז של 90%, האסורה בכניסה לרצועת עזה בשל שימושה כחומר גלם לחומר נפץ מסוג TNT. מ-15 טון החומצה הגופרתית, שנתפסה, ניתן היה לייצר כ-3 טון חומר נפץ מסוג TNT.

לפי החשד, החומצה הגופרתית הוסוותה כחומר מדלל לצבע, כדי שניתן יהיה להכניסה לרצועה דרך מעבר כרם שלום וזאת במסגרת מאמצי השיקום ברצועה.

נגד כל המעורבים יינקטו הליכים משפטיים.

אין זו הפעם הראשונה שעובדי המכס במעבר ניצנה בשיתוף עם השב"כ, מסכלים הברחות של חומרים המשמשים לטרור לרצועת עזה. בין הדברים שנתפסו ניתן למנות: חליפות צלילה, חומר הודף לרקטות כפוליאוריתן, מוטות גופרית, גלילי פיברגלס וגם פחם מיוחד המשמש כדלק בכבשני ברזל לצורך עיבוד מתכות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר