טרור האבנים

שוטרים יוכלו לירות גם כשנשקפת סכנה לאדם אחר

הקבינט קיבל שורת החלטות שהביא רה"מ במסגרת המאבק במיידי האבנים בירושלים. הקבינט החליט על "לחימה חסרת פשרות במיידי אבנים, בקבוקי תבערה וזיקוקים שמסכנים חיי אדם". (חדשות, בארץ)

אהרן רבינוביץ | כיכר השבת |
(וידאו: לע"מ, תמונה: Issam Rimawi/Flash90)

חברי הקבינט המדיני-בטחוני קיבלו הערב (חמישי) פה אחד שורת החלטות שהביא ראש הממשלה בנימין נתניהו במסגרת המאבק במיידי האבנים בירושלים. הקבינט החליט על "לחימה חסרת פשרות במיידי אבנים, בקבוקי תבערה וזיקוקים שמסכנים חיי אדם".

הקבינט החליט על אישור להשתמש ברובה "רוגר". פירוט התרחישים שבהם מוצדק יהיה לפתוח באש, במקרים בהם יש סכנת חיים מוחשית ומיידית לשוטר או לאזרח ובמגבלות הרלוונטיות. החמרת צעדי ענישה באמצעות חקיקה: הטלת עונשי מינימום בשיעור של 1/5 מהעונש המקסימלי (4 שנים) שעשוי להגיע עד 20 שנה.

עוד הוחלט על נקיטת צעדים לענישת קטינים מיידי אבנים, בקת"בים וזיקוקים והוריהם, "ולכלל זה מאסר וקנסות על קטינים בגילאי 14-18 ועל הוריהם. וכן, שלילת קצבאות עבור קטינים במאסר".

כמו כן תיבחן משפטית האפשרות להטיל קנסות מינימום על הורי קטינים בגילאי 12-14 ולהטיל ערבון למשך שנה על הורים של קטינים מתחת לגיל 12.

ראש הממשלה נתניהו אמר בסיום ישיבת הקבינט: "לפני זמן קצר הקבינט קיבל פה אחד שורה של החלטות במסגרת המאבק שלנו במיידי האבנים, זורקי בקבוקי התבערה ויורי הזיקוקים.

"ראשית חידדנו את הוראות הפתיחה באש; עד לאחרונה השוטרים נהגו לפתוח באש רק כשנשקפה סכנת חיים לשוטרים עצמם, מעתה, הם יורשו לפתוח באש וידעו שיש להם זכות לפתוח באש כשהם עומדים בפני סכנת חיים לאדם כלשהו.

"שנית החלטנו להטיל עונשי מינימום של ארבע שנות מאסר לבגירים שזורקים בקבוקי תבערה, אבנים או חפצים קטלניים אחרים. בנוסף להשית קנסות מוגדלים וקנסות מינימום על קטינים והוריהם, ההחלטות האלה יחולו על כל אזרחי ותושבי ישראל. אנחנו מתכוונים לשנות את הנורמה שהתבססה כאן, שבמדינת ישראל אפשר להשליך את החפצים הקטלניים והרצחניים הללו ללא מענה וללא סיכול. זה ישתנה".

נתניהו הוסיף, "אני מבקש לומר דבר מה נוסף על הר הבית: אנחנו שומרים על הסטטוס קוו, לא אנחנו מפרים אותו, כל האמירות שמפזרים על כוונתו לפגוע במקומות הקדושים לאיסלאם הן הבל הבלים, לא אנחנו משנים את הסטטוס קוו, מי שמכניס מטעני צינור עם חנ"ם (חומר נפץ) למסגדים הם אלה שמשנים את הסטטוס קוו".

לסיוום אמר: "אנחנו כמובן נפעל לשמור על החוק, על הסדר, על השקט, אנחנו אומרים זאת לכל שכנינו ואנחנו קוראים גם לרשות הפלסטינית להפסיק את ההסתה הפרועה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר