חדשות השבת

שוב זליגת ירי מסוריה לישראל; חיזבאללה קיבל עשרות טנקים

שוב זלג ירי מסוריה לרמת הגולן, חיזבאללה קיבל עשרות טנקים סובייטים בכדי לסייע במלחמתו באל קאעידה, חיילים תקפו עיתונאים? וגם: ההתפטרות שמפתיעה את הפוליטיקה האמריקנית (חדשות)

T-72, בקרוב בידיים של חיזבאללה (צילום: שאטרסטוק)

שוב זליגת ירי מסוריה: רקטה התפוצצה הערב (שבת) בצפון רמת הגולן, להערכת צה"ל - מדובר בזליגת ירי נוספת מהמלחמה הפנימית בסוריה. הירי אוכן בשטח פתוח, ולכן לא נשמעה אזעקה באזור.

בחודש שעבר נורו לישראל ארבע רקטות מאזור קוניטרה בסוריה. שניים מהרקטות התפוצצו בשטחים פתוחים ברמת הגולן והאחרות באצבע הגליל - גם כן בשטחים פתוחים. בכל המקרים לא היו נפגעים.

חיילים תקפו עיתונאים? חיילי צה"ל תועדו אמש (שישי) כשהם תוקפים לכאורה צלמי עיתונות במהלך הפרות הסדר בגדה המערבית. האירוע התרחש במהלך הלוויתו של אחמד חטאטבה שמת לאחר שניסה לבצע פיגוע ונורה על ידי חיילים.

בין היתר נראים בתיעוד שמופץ ברשת חיילים כשהם מרחיקים מהמקום צלמים של סוכנות הידיעות AFP. אחד החיילים אף נראה כשהם מרים מצלמה מהקרקע ומנתץ אותה בכביש. בהמשך שוב נראית פגיעה של החיילים בציוד הצילום.

בדבור צה"ל אמרו: "האירוע המדובר מוכר על ידי המפקדים ויתוחקר. מבדיקה ראשונית עולה כי הכוח לא פעל כמצופה ממנו ובניגוד להנחיות המפקדים ויטופל משמעתית".

הטנקים החדשים של חיזבאללה: נשיא סוריה בשאר אסד הורה להעביר לארגון הטרור חיזבאללה 75 טנקים סובייטים מסוג T-55 ו-T-72, כך מדווח העיתון הכוויתי "א-ראי". לפי הדיווח, הטנקים יועברו לארגון עבור חטיבת שריון שתסייע במלחמה נגד אל קאעידה ותומכיהם.

עוד דווח כי קרוב ל-100 חיילים וקצינים איראנים מיחידות מובחרות הגיעו לדמשק בתיאום של רוסיה וחיזבאללה. במקביל דווח בסוף השבוע כי 15 מטוסי תובלה רוסיים עם ציוד וכוח אדם נחתו לאחרונה בלטקיה ולוו על ידי מסוקי קרב.

האסון במושב זנוח: בשעה 22:00 בלילה (מוצ"ש) יובא למנוחות הילד שנפטר לאחר שננעל ברכב במושב הסמוך לבית שמש. כזכור, ברכב נמצאו שני ילדים בני חמש כשהם חסרי הכרה. אחד מהם הגיע לבית החולים כשהוא ללא רוח חיים, והשני במצב קשה מאוד.

בדיקת ראשונית העלתה כי לאחר זבמשך זמן רב לא הבחינו בני המשפחות בילדים, הם יצאו לחפש אחריהם ומצאו אותם נעולים ברכב המשפחה חסרי הכרה.

טלטלה בארצות הברית: יושב ראש בית הנבחרים האמריקני, ג'ון ביינר, הודיע אמש (שישי) כי החליט להתפטר בעוד חמישה שבועות מבית הנבחרים. החוקה האמריקנית מגדירה את תפקיד יו"ר בית הנבחרים כשלישי בחשיבותו אחרי הנשיא האמריקני וסגנו.

כזכור, ביינר הוא הפוליטיקאי הרפובליקני שהזמין את ראש הממשלה בנימין נתניהו לנאום בפני הקונגרס - מהלך שנתפס כמתריס כלפי הנשיא הדמוקרטי ברק אובמה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר