סמוך לכניסת השבת

אבל בסאטמר: הלך לעולמו הנגיד ישעי לעוו שתרם מיליונים לחסידות

הר' לעוו שימש כראש הקהל של סאטמר בלונדון והיה מגדולי תומכי המוסדות ברחבי העולם. בשנת 1997 רכש את שם הבניין החסידי בוויליאמסבורג בסכום של חמישה מיליון דולרים (חרדים, דיין האמת)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הנגיד רוקד עם הרבי מסאטמר (באדיבות המצלם)

אבל בחסידות סאטמר: סמוך לכניסת השבת התקבלה הידיעה על מות הנגיד ישעי וולף לעוו ז"ל. המנוח ז"ל נסתלק לגנזי מרומים סמוך לכניסת השבת בלונדון כשהוא בגיל 88 זאת לאחר תקופה ארוכה בה נחלש מאוד.

הר' לעוו שימש כראש הקהל של סאטמר בלונדון והיה מגדולי תומכי המוסדות בכל העולם ובפרט בעיר לונדון שם שימש כעל האכסניה של האדמו"ר מסאטמר במסעותיו לעיר במהלך השנים.

המנוח נחשב לאחד מגדולי הנגידים של החסידות והונו נערך במיליארד וחצי שטרלינג. "הוא פיזר את הונו לעניים בטוב לב" סיפרו בסאטמר.

"את שמו בחסידות הוא קנה כאשר הוא לקח על עצמו את בניית מוסדות סאטמר בלונדון ושילם מכיסו מידי חודש את כל ההוצאות השוטפות וכן כאשר בנה את בנין הת"ת בעיר ומימן את הכל החל מקניית השטח עד בניית הבניין וקניית הרהיטים".

בשנת 1997, כשחודשו מוסדות האדמו"ר מהר"א מסאטמר בשכונת וילאמסבורג, הנגיד היה הראשון לקנות את "שם הבניין" בסכום של חמישה מיליון דולר.

בין בניו וחתניו הרב שמעי לעוו, דומ"ץ סאטמר לונדון, הנגיד ר' אברהם יחיאל, ר' אליעזר, ר' אשר זעליג, חתניו האדמו"ר מביאלה לונדון, והנגיד ר' משה ארי' פריינד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר