התפתחות משפטית

אבו מאזן ימנע את הרס בית הכנסת בגבעת זאב?

רב המועצה המקומית גבעת זאב עתר לבג"צ נגד ההחלטה להרוס את בית הכנסת המקומי לאחר חג הסוכות. עו"ד גלעד קורינאלדי חשף: שמעון פרס ואבו מאזן מקיימים מגעים בנושא (חדשות, בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
אבו מאזן (צילום: פלאש 90)

התפתחות בפרשת הרס בית הכנסת בשכונת גבעת זאב בירושלים: בימים האחרונים הגיש רב המועצה המקומית גבעת זאב, הרב יוסף טולידאנו באמצעות עורך דינו גלעד קורינאלדי, עתירה דחופה לבג"צ כנגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, שמטרתה מניעת הריסת בית כנסת איילת השחר בגבעת זאב, אשר נקבע כי ייהרס מיד לאחר חג הסוכות.

בעתירה נטען כי מדובר בניסיון אחרון, בדקה התשעים, למנוע תקדים קשה וחמור של הריסת בית כנסת מרכזי גדול בידי כוחות צה"ל ויהודים.

בעתירה נטען כי פסיקת בג"צ אשר הורה בעבר על הריסת מבנה בית הכנסת, לא עסקה בהגנה שמעניק הדין הבינלאומי למקומות קדושים (Protection of Holy Sites), שכן טענה זו לא נטענה ע"י המדינה וכן לא עסקה בהיבטים הלכתיים, כמו גם בחוות דעתו של הרב הראשי לישראל הרב דוד לאו.

פרקליטו של העותר, עו"ד קורינאלדי, אף גייס למהלך של פתרון בדרכי שלום את לשכתו של נשיא המדינה לשעבר שמעון פרס. ובעתירה צוין כי מתנהלים מגעים מאחורי הקלעים, בין לשכת הנשיא לשעבר פרס ובין לשכת יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, בניסיון למצוא פתרון פוליטי-מדיני מוסכם, "מחוץ לקופסא" המשפטית.

ביום שישי הורה סגן נשיאת בית המשפט העליון, השופט אליקים רובינשטיין לראש הממשלה, שר הביטחון והרבנים הראשיים להגיש תשובה דחופה לעתירה עד מוצאי שמחת תורה.

עו"ד קורינאלדי, שבעבר שימש סנגורם של בתי הכנסת בגוש קטיף אמר: "בתי הכנסת הם פס הקול של הקיום היהודי לדורותיו. יש למצות את כל המהלכים כדי לשמור על קודשי ישראל וכבוד שמים. אין לך ביזיון גדול יותר מהריסת בית כנסת על ידי יהודים. אני מקווה כי ראש הממשלה ושר הביטחון, שקודשי ישראל יקרים להם, יפעלו למיצוי החלופות להריסה ולפתרון שימנע חילול ה' גדול ותקדים מסוכן במזרח התיכון".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר