חול המועד סוכות בירושלים: שביתת פתע ברכבת הקלה

מרבית נהגי הרכבת הקלה בירושלים הודיעו כי הם חולים ולא הופיעו הבוקר (שלישי) לעבודה, בהנהלת הרכבת הקלה הודיעו כי מדובר בשביתה כללית ופנו לבית הדין. מערך האוטובוסים תוגבר (תחבורה)

כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ט"ז בתשרי תשע"ו | 29.09.15
הרכבת הקלה. ארכיון (צילום: Yossi Zamir/Flash 90)

שביתת פתע: מרבית נהגי הרכבת הקלה בירושלים הודיעו כי הם חולים ולא הופיעו הבוקר (שלישי) לעבודה, בהנהלת הרכבת הקלה טוענים כי מדובר בשביתת פתע וכעבור זמן קצר מסרו כי יש "שביתה כללית" ברכבת הקלה.

דווקא בימי חול המועד של חג הסוכות, כשאלפי ישראלים עולים לרגל לירושלים, פתחו נהגי הרכבת הקלה בשביתה מה שעשוי להביא לירידה משמעותית בתדירות הרכבות.

בחברה כאמור טוענים כי מדובר בשביתת פתע של הנהגים ומזהירים כי הדבר יגרום לירידה משמעותית בתדירות הרכבות ולעליה בעומסים ובצפיפות בימי החג.

מחברת 'סיטיפס' הרכבת הקלה נמסר אמש כי "נציגות הנהגים של הרכבת הקלה מנסה פעם נוספת ליצור שיבושים בתנועת הרכבות הקלות, הפעם במהלך חול המועד ובאמצעות 'מחלה' מאורגנת ומתואמת תוך הפרת הוראות הדין. לאור האמור מספר נהגים הודיעו בשעות האחרונות כי הם 'חולים', וזאת על מנת לשבש את עבודת הרכבת בניגוד להוראות החוק ובניגוד לפסק דין ביה"ד האזורי לעבודה".

"יודגש", טוענים בחברה, "כי בית הדין כבר דחה את טענות הוועד וההסתדרות וקבע כי לא הייתה כל פגיעה בתנאי העבודה ובזכויות הנהגים. למרות זאת, לצערנו שוב, ודווקא בתקופת החגים, נציגות העובדים המאוגדת בהסתדרות הכללית משתמשת בציבור הנוסעים כבני ערובה וממשיכה לנסות ולשבש את פעולת הרכבת הקלה, תוך איום לפגיעה בשגרת החיים בירושלים".

עוד נמסר כי "הנהלת הרכבת הקלה נוקטת בצעדים במטרה למנוע את השיבושים וככל שיהיה צורך בכך יתוגברו גם קווי האוטובוסים בבירה. הנהלת הרכבת הקלה נמצאת בקשר עם משרד התחבורה והעירייה בעניין זה".

הבוקר נמסר מהחברה כי "הבוקר הודיעו נהגים נוספים על היותם 'חולים'. המשמעות היא שנכון להבוקר למעלה משליש מהנהגים 'חולים'".

החברה מזהירה כי "הדבר יגרום לירידה משמעותית בתדירות הרכבות ולעליה בעומסים ובצפיפות בימי החג בהם עשרות אלפי נוסעים נוספים מגיעים לעיר".

מאוחר יותר נמסר מהחברה כי "לצערנו ההסתדרות אינה שולטת בנציגות הנהגים, ותוך זמן קצר ה"שיבושים" הפכו לשביתה כללית פראית וחסרת רסן. הפגיעה בציבור הנוסעים היא בלתי נסבלת והעיתוי, חול המועד סוכות, איננו מקרי ומקומם מאוד.

"הנהלת הרכבת הקלה פנתה לבית הדין במטרה לחייב את העובדים לחזור לעבודתם ולמנוע פגיעה קשה בציבור הנוסעים בימי החג. משרד התחבורה הודיע כי מתגבר את מערך האוטובוסים על התוואי. אגד החלה לתגבר את השירות באמצעות הקווים: 20,21,23,24,27,29 שימשיכו עד תחנה מרכזית, במקום עד הר הרצל. כמו כן, מפסגת זאב ומגבעת התחמושת - פועלים קווי שירות סדירים לכיוון מרכז העיר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר