"שיקול מבצעי"

חיילים דתיים נדרשו לשתות ביום כיפור, סירבו ונענשו בריתוק

חיילים דתיים מחטיבת גבעתי נדרשו על ידי מפקדם לשבור את צום יום הכיפורים, ומשלא נשמעו לו - נשפטו לריתוק בבסיס. צה"ל: "החיילים בכוננות מבצעית וצריכים לשמור על כשירות פיזית" (חדשות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
חיילים, ארכיון (צילום: Olivier Fitoussi /Flash90, למצולמים אין קשר לנאמר בכתבה)

חיילים דתיים מחטיבת גבעתי נדרשו על ידי מפקדם לשבור את צום יום הכיפורים, ומשלא נשמעו לו - נשפטו לריתוק בבסיס. כך מדווח היום (שלישי) אתר וואלה! NEWS.

לפי הדיווח, הלוחמים עסקו בפעילות ביטחון שוטף בגזרת חטיבת השומרון ביום כיפור, כאשר במהלכו ניגש אליהם מפקד המחלקה ודרש מהם לשבור את הצום בשתיית מים, על מנת שיהיו כשירים למשימה ביטחונית במידה ויוקפצו.

החיילים הודיעו למפקד כי מאחר והם דתיים עליו להתחשב בכך, אולם הוא הודיע להם כי בעקבות הסירוב לשבור את הצום הם ירותקו לבסיס לשבת נוספת - בשל סירוב פקודה. החיילים שעתידים להשתחרר משירות צבאי בעוד מספר שבועות, לא יצאו לחג הסוכות לביתם ונשארו לחגוג אותו בבסיס.

קרוב משפחה של אחד החיילים צוטט בדיווח מותח ביקורת על החלטת המפקד: "חשוב לי לשתף את האבסורד שלפיו חיילים דתיים במדינה יהודית לא יכולים לצום ביום כיפור מבלי 'לקבל על הראש'".

מדובר צה"ל נמסר: "החיילים המדוברים נמצאים בכוננות מבצעית ועל כן צריכים לשמור על כשירות פיזית. לכן נתבקשו, גם ביום כיפור, לצרוך כמות מינימלית של נוזלים. מדובר בשיקול מבצעי, מאחר שבמקרה המדובר החיילים לא נשמעו להוראות המפקדים, הם נענשו באופן מידתי ונשארו שבת נוספת בבסיס".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר