"הפרטנר" לשלום

אבו מאזן: "לא מחויבים להסכמים עם ישראל"

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, שאמור להיות הפרטנר לשלום, אמר בנאומו במליאת האו"ם כי ישראל הינה מדינת אפרטהייד וכי הפלסטינים אינם מחויבים להסכמים שנחתמו עם ישראל (מדיני)

יוני גבאי | כיכר השבת |
אבו מאזן (צילום: שאטרסטוק)

יממה לפני נאומו של ראש הממשלה בנימין נתניהו במליאת האו"ם, יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן נאם הערב (רביעי) בפני חברי המליאה בניו יורק והצהיר כי הפלסטינים אינם מחויבים עוד להסכמים שנחתמו עם ישראל: "ישראל מפעילה משטר אפרטהייד. לא נהיה מחויבים להסכמים עם ישראל כל עוד ישראל לא מחויבת להם".

"אני קורא לממשלת ישראל להפסיק עם השימוש הברוטלי בכוח בירושלים, בעיקר בהר הבית" אמר אבו מאזן. "ישראל הופכת את הסכסוך ממדיני לדתי. קבוצות ישראליות פורצות למסגד אל-אקצה. הם מנסים לחלק את מתחם אל-אקצה בגיבוי ישראלי. הם מנסים למנוע ממוסלמים מלהיכנס בשעות מסוימות לרחבת המסגד. ישראל עושה טעות חמורה כי אנו לא נקבל זאת".

לדבריו, על העולם להכיר במדינה פלסטינית: "פלסטין ראויה לקבל הכרה מלאה וחברות מלאה מהאו"ם. המשך הסטטוס קוו לא מקובל יותר". לדברי אבו מאזן, "ממשלת ישראל ממשיכה בבנייה והרחבת ההתנחלויות וממשיכה במצור על רצועת עזה. אם מדינות מכירות בפתרון שתי המדינות, למה הן לא מכירות במדינה השנייה? נפעל באמצעים משפטיים כדי ליישם את ההחלטה להכיר בנו. אנחנו לא אוהבים את הפנייה לבית הדין הבינלאומי, אבל התוקפנות מכריחה אותנו לעשות זאת".

אבו מאזן ציטט את דבריו של ראש הממשלה לשעבר יצחק רבין שאמר כי במידה וישראל תמשיך לשלוט בשטחים היא תהפוך למדינת אפרטהייד. בנוסף, אבו מאזן הזכיר שורה של אירועים ופיגועים שהוציאו אל הפועל אנשי ימין קיצוניים כמו שריפת משפחת דוואבשה. "הרוצחים שלהם עדיין חופשיים ולא נעצרו. איפה הצדק? איפה הדמוקרטיה?", שאל אבו מאזן.

"עד מתי ישראל תישאר מעל החוק הבינלאומי? ישראל יורה תחמושת חיה נגד מפגינים בדרכי שלום. איפה רואים זאת בעולם? איך מדינה שטוענת שהיא אי של דמוקרטיה יכולה לקבל את הקיום של חבורות תג מחיר שמאיימות על בני עמנו? האם זה לא הזמן לסיים את אי הצדק הזה? לסיים את הסבל? לפרק את הגדר הפרדה המחסומים? האם זה לא הזמן לסיים את המצור על עזה? לסיים את ההתנחלויות שהורסות את פתרון שתי המדינות? האם זה לא הזמן שאלפי האסירים הפלסטינים בבתי הכלא בישראל יזכו לחופש ולפגוש את משפחותיהם?".

לאחר נאום אבו מאזן התקיים ברחבת מטה האו"ם טקס הנפת הדגל הפלסטיני לצד שאר דגלי המדינות החברות בארגון. מזכ"ל האו"ם באן קי מון צפוי להשתתף בטקס.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר