מועצת אירופה תומכת בקיום ברית מילה

האסיפה הפרלמנטרית של מועצת אירופה אישרה הצעת החלטה לפי היא תומכת בקיום ברית מילה כחלק מחופש הדת והפולחן. האישור הגיע לאחר מאבק עיקש שניהלו רבנים ואישי ציבור שונים (חדשות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
ברית מילה. אילוסטרציה (צילום: יעקב לדרמן)

האסיפה הפרלמנטרית של מועצת אירופה אישרה הצעת החלטה לפי היא תומכת בקיום ברית מילה כחלק מחופש הדת והפולחן.

ההחלטה המדוברת גונזת את ההחלטה הקודמת שקיבלה מועצת אירופה לפני כשנתיים ולפיה היא מתנגדת לקיום ברית המילה בשל מה שהיא כינתה "פגיעה בשלמות הפיזית והרוחנית של הילדים".

מאז התקבלה ההחלטה פעלו חברי כנסת ואישים בחו"ל לביטולה. בין היתר החתימו חברי הכנסת כמה חברי פרלמנט אירופיים והשיגו את הרוב הדרוש לצורך הגשת הצעת החלטה נגדית והיא אכן הוגשה וזכתה לתמיכה.

יו"ר הכנסת אדלשטיין אמר בתגובה "אני שמח שמאבקה העיקש של כנסת ישראל ושל חברי הכנסת הרבים, יהודים ומוסלמים, שהשתתפו בפגישות רבות עם חברי מועצת אירופה וקיימו מסעות הסברה בנושא ביוזמת הכנסת ובשיתוף משרד החוץ, רבנים וקהילות יהודיות, נשא פרי".

"מן הרגע הראשון היה ברור שהמלצתה של מועצת אירופה היא שערורייתית, בלתי הגיונית ופוגעת באופן בוטה בחופש הדת של רבים. אני מקווה שלא נידרש בעתיד להיאבק על זכויות אלמנטריות כמו נושא הברית מילה", הוסיף.

נשיא ועידת רבני אירופה, רב ואב"ד מוסקבה הרב פנחס גולדשמידט, אמר כי: "הדת הייתה מאז ומעולם עניין מרכזי באירופה. למעשה כבר בעת שקיבלנו את ממצאי הדו"ח בירכנו את מחברו ועתה עם אימוץ המסקנות ע"י האסיפה הפרלמנטרית מהווה צעד קדימה במאבקנו לוודא כי מנהגים דתיים יוכלו להתקיים בחופשיות ובפומבי. אנו מצפים להמשך שיתוף פעולה עם PACE בהמשך התהליך.

"לאחר חודשים של שיח ופרזנטציות, עם נציגינו במוסדות האיחוד ומומחים מטעמינו בריכוזו של מנכ"ל הועידה ועוזרו של רבה של צרפת, הרב משה לוין וכינוס מיוחד של הועדה המתמדת בבית מועצת אירופה בשטרסבורג, מתברר כעת כי הועד עשה עבודה חשובה ואכן התחשב בצרכינו. אנו אסירי תודה על העבודה המאומצת שנעשתה ע"י מר חוסיינוב בכדי לוודא כי הדו"ח שאומץ אכן מייצג נכונה את הקהילות הדתיות".

""אימוץ הדו"ח מבטל למעשה את החלטת מועצת אירופה נגד הברית מילה וייתן רוח גבית לכל מדינות אירופה, הממשלות וחברי הפרלמנטים, לעמוד על הזכויות היהודיות ביבשת אנו נמשיך לעבוד יחד עם מוסדות האיחוד האירופי גם בשיח עתידי בעניין, ומצפים כי ההחלטה תשדר את המסר המתאים לכל מדינות האיחוד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר