תיעוד: הראשון לציון הגר"י יוסף מארח את הנשיא בסוכתו

נשיא המדינה ראובן ריבלין הגיע לסוכתו של הראשל"צ והרב הראשי לישראל הגאון רבי יצחק יוסף בשכונת סנהדריה בבירה והתייחס למתיחות בעיר: "על כל אחד לכבד את אמונתו ודתו של האחר" (צפו)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: כיכר השבת)

חג הסוכות: נשיא המדינה ראובן ריבלין הגיע הבוקר (חמישי) לסוכתו של הראשל"צ והרב הראשי לישראל הגאון רבי יצחק יוסף בשכונת סנהדריה בירושלים. הנשיא בירך את הראשל"צ שביקש ממנו לנצל את תפקידו בכדי לשמור על מסורת ישראל.

הגר"י יוסף אמר לנשיא כי במדינה רוחשים כבוד גדול לנשיא ולכן הוא מבקש ממנו לחזק ולשמר את המסורת היהודית. כמו כן, השניים שוחחו על מעמד 'הקהל' שהתקיים אמש ברחבת הכותל המערבי.

הנשיא סיפר שאביו השתתף במעמד הקהל הראשון יחד עם הנציב העליון הלורד הרברט סמואל והרב קוק, והוא עצמו כנער השתתף במעמד הקהל שנערך בישורון יחד עם הרב הראשי דאז הגרא"י הרצוג. הראשל"צ סיפר כי ישנה מחלוקת פוסקים סביב קיום מעמד זכר להקהל וכי דעת אביו זצ״ל הייתה שיש לקיים את המעמד.

כמו כן ציין הגר"י יוסף בפני הנשיא שכצאצא של הגאון מוילנא עליו לנהוג כפי פסק ההלכה של הגר"א ולברך ברכת לישב בסוכה על אף שאינו סועד, הנשיא קם מיד ובירך את הברכה בשלמותה. בסיום הביקור העניק הראשל"צ לנשיא את ספרו החדש ילקוט יוסף על הלכות סוכה.

בצאתו מסוכת הראשל"צ התייחס הנשיא למתיחות בירושלים ואמר כי על תושבי ירושלים להיות סובלניים ולחיות ביחד ועל כל אחד לכבד את אמונתו ודתו של האחר, רק כך תיפסק האלימות בירושלים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר