"נאום השתיקה"

נתניהו: "העולם שותק, אני מסרב לשתוק. עם ישראל חי"

ראש הממשלה בנימין נתניהו נאם בפני מליאת האו"ם. בפתח נאומו התייחס להסכם הגרעין עם איראן. "העולם שותק, אני מסרב לשתוק. עם ישראל חי" אמר נתניהו ושתק למשך דקה ארוכה. צפו (מדיני)

אהרן רבינוביץ | כיכר השבת |
ראש הממשלה בנימין נתניהו באו"ם (צילום: Avi Ohayon/GPO)

ראש הממשלה בנימין נתניהו נאם הערב (חמישי) בפני העצרת הכללית של האו"ם, זאת 24 שעות לאחר נאומו של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן. בתחילת נאומו התייחס נתניהו להסכם הגרעין עם איראן.

"אני מביא לכם ברכות מירושלים. העיר שבה מייחלים לשלום לכל האנושות", פתח נתניהו, "לפני 31 שנים, כשגריר ישראל באו"ם, עמדתי כאן בפעם הראשונה. דיברתי אז נגד ההחלטה בחסות איראן לסלק את ישראל מהאו"ם. אז, כמו עכשיו, האו"ם היה אובססיבי נגד ישראל - הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון.

"סיימתי את אותו נאום בדברים: 'רבותיי, תבדקו את הפנאטיות שלכם בדלת'. שלושה עשורים אחרי, כראש ממשלת ישראל, אני שוב שמח לדבר מעל במה זו. הזכות הזאת מגיעה עם האחריות לומר את האמת. אחרי שלושה ימים של נאומים שבהם מנהיגים שיבחו את הסכם הגרעין עם איראן, אני אומר עכשיו: 'תבדקו את ההתלהבות שלכם בדלת'".

נתניהו הוסיף, "רק מאז ההודעה על ההסכם לפני חצי שנה, איראן הגבירה את קצב משלוחי הנשק לסוריה, שלחה חיילים ממשמרות המהפכה לסוריה, שלחה לוחמים שיעים לסוריה. איראן עשתה זאת כדי לחזק את משטרו הרצחני של אסד. איראן שלחה גם משלוחי נשק גדולים לח'ותים בתימן. הבריחה לבת בריתה חיזבאללה טילי יאחונט וטיל SA 22 בחסות איראנית. הכול כדי לפגוע בכל מטרה ישראלית. איראן מסייעת לחמאס ובעזה לבנות מל"טים וכלי נשק מתקדמים כדי לפגוע בנו. היא שולחת גם אנשים לרמת הגולן כדי לפגוע בחיילינו ובאזרחי האזור. ישראל תגיב נגד כל פעולה מהכיוון הסורי".

נתניהו הוסיף, "איראן ממשיכה לממן טרור וקוראת מוות לישראל ומוות לאמריקה. מישהו מאמין שאיראן תשנה את עורה? החוק שאני למדתי ואני מציע לכם ללמוד: כשהתנהגות רעה מתקבלת ללא עונש, זה רק הולך ומחמיר".

כשנתניהו שתק (מתוך ynet)

נתניהו הציג ספר שכתב בעבר מנהיגה העליון של איראן עלי חמינאי בו כתב כי ישראל תחדל להתקיים תוך 25 שנה. "70 שנה לאחר שנרצחו 6 מיליון יהודים, מנהיגי איראן מבטיחים לחסל את מדינתי, לרצוח את בני עמי, והתגובה של האו"ם הייתה פשוט כלום. שתיקה, שתיקה מוחלטת", אמר נתניהו ושתק למשך דקה ארוכה. "עכשיו אתם אולי מבינים למה ישראל לא מצטרפת לחגיגה שלכם את הסכם הגרעין".

לאחר מכן אמר נתניהו: "ישראל תעשה כל מה שהיא צריכה כדי להגן על עצמה. אני מבטיח, ישראל תצפה בהכול ומקרוב. מה שהקהילה הבינלאומית צריכה לעשות הוא ברור: לבדוק שאיראן תעמוד בכל ההתחייבויות שלה, לבדוק את הפעולות של איראן באזור המזרח התיכון קודם מול ישראל ולהשתמש בכל האמצעים כדי לחסל את רשת הטרור האיראנית בעולם".

נתניהו שפע מחמאות לארה"ב והנשיא ברק אובמה: "הברית בין ישראל לארה"ב היא בלתי ניתנת לשבירה. הנשיא אובמה ואני אמרנו שהמחלוקות שלנו על הסכם הגרעין הן מחלוקות בתוך המשפחה. אין לנו מחלוקות על כך שאנחנו צריכים לעבוד ביחד כדי להבטיח את עתידנו המשותף".

לסיום התייחס נתניהו גם להעדר משא ומתן עם הפלסטינים: "אני מוכן להיפגש עם אבו מאזן כבר מחר בבוקר ללא תנאים מוקדמים. לצערי, אבו מאזן אמר שהוא לא מוכן לעשות זאת. אני מקווה שהוא ישנה את דעתו כי אני מחויב לחזון שתי מדינות לשני עמים. מדינה פלסטינית שמכירה במדינה היהודית. ישראל מצפה שהרשות הפלסטינית יעמדו בהתחייבויות ההסכמים".

נתניהו ביקש מאבו מאזן להפסיק "להפיץ שקרים על כוונות ישראל בנוגע להר הבית. ישראל מחויבת לסטטוס-קוו. אבו מאזן צריך לדבר נגד המוסלמים הקיצוניים שמבריחים כלי נשק להר הבית ומשתמשים בהם נגד תיירים ויהודים שעולים להר" ציין.

לסיום אמר נתניהו כי הוא מקווה שמוסדות האו"ם יפסיקו עם האובססיה כנגד ישראל: "זה כבר לא מפתיע אותי. אני מבקש מכם לעמוד לצד ישראל, כי ישראל לא מגינה רק על עצמה, אלא גם עליכם" אמר נתניהו וסיים את נאומו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר