"תעלו לכותל"

הגר"ש עמאר: "עם ישראל כועס וכואב"

הראשל"צ ורבה של ירושלים הגר"ש עמאר קורא להמשיך לעלות לכותל המערבי - למרות אירועי הטרור. עם זאת, קרא לחדול מלעלות להר הבית - לא בגלל הפיגועים, אלא בעקבות האיסור ההלכתי (חדשות, חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
הראשל"צ הגר"ש עמאר (צילום: שמעון בן זקרי)

גל טרור בירושלים: רבה של ירושלים הראשל"צ הגאון רבי שלמה משה עמאר קורא הערב (מוצאי שבת) לציבור להמשיך לעלות לכותל המערבי. בנוסף, קורא הרב שלא לעלות להר הבית, לא בשל הטרור - אלא בשל האיסור ההלכתי.

שעה קלה לאחר הפיגוע הרצחני בדרך לכותל המערבי, אמר הגר"ש עמאר בשיחה עם "כיכר השבת" כי: "צריך להרבות בתפילות. עם ישראל כועס וכואב, הוא מצפה שהאחראים יהיו ערים יותר, מחוזקים יותר. אי אפשר לתת למחבלים להפוך את החג לאבל. אנחנו, העם היהודי, נותנים להם לחגוג את חגיהם בשקט וכשלפעמים איזה משוגע מבנינו עושה פעולה - אנחנו כולנו צועקים ומגנים ואפילו מחרימים את האדם הזה. הם משתבחים כאילו הם (המחבלים) גיבורים, אוי לה לאותה גבורה, זו לא גבורה אלו חיות טרף וגרוע מהם".

הרב מבין את הפחד של יהודים ללכת להתפלל ברחבת הכותל המערבי?

"אני אומר שלא צריך לפחד. צריכים לבטוח בה' יתברך, אסור שיהיה פחד. כוחות הביטחון צריכים להשתדל יותר. צריכים לתת להם את האפשרות, הם יודעים לעשות את זה. הביטחון הוא בה' יתברך, אנחנו בוטחים בשמירה שלו, השמירה שלנו היא השתדלות".

אנחנו נמצאים ליל הושענא רבה, בו עולים עשרות אלפים לרחבת הכותל המערבי

"צריכים להמשיך לבוא, לא לתת להם את זה, זה מה שהם מחפשים. להשבית את החג, זה כואב להם שרבבות אלפי ישראל באים לסליחות ב'הקהל', בהושענא רבה', אנחנו נמשיך. האכזריות שלהם, אנחנו רואים את זה. אבל אנחנו באים בשם ה'".

"אני גם אומר שצריך לעודד את העם, לא להישבר" קרא הראשון לציון: "אנחנו מצטערים ובוכים על כל טיפת דם של יהודים, אבל לא נשברים. שלא יטעו האויבים לפרש את הבכי שלנו כחולשה, אנחנו לא חלשים, עברנו דברים קשים, הם יאבדו ואנחנו נעמוד".

בסיום השיחה התייחס רבה של ירושלים לנושא העליה להר הבית ואמר: "ידוע ומפורסם שאסור לעלות להר הבית על פי ההלכה. בגלל האיסור שהוא איסור כרת. כל גדולי הדור נגד זה".

"אני קורא לכל היהודים, לכל מי שיראת ה' בלבו, שלא להיכנס להר הבית". הראשל"צ מדגיש: "לא בגלל הפחד שלהם אלא בגלל ההלכה. זו הלכה חמורה. אנחנו מחכים שבעז"ה יבוא המשיח והמקום יהיה, כל העולם ידעו שזה שלנו. זו שטות לחשוב שאנחנו לא נכנסים להר הבית בגלל שכאילו אנחנו מסכימים אתם (עם הערבים. י,כ), חלילה וחס, המקום שלנו - גם היום. אנחנו לא נכנסים בגלל ההלכה שאסור להיכנס".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר