בשל גל הטרור

מרן רבי חיים קנייבסקי: "אסור להתקרב לעיר העתיקה"

בשל גל הטרור בירושלים, הורה מרן הגר"ח קנייבסקי לשואלים, כי מותר לעלות בחג לירושלים אך אין להתקרב לעיר העתיקה עד לשינויי המצב. אדמו"רים וראשי ישיבות ביטלו נסיעותיהם לכותל (ארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
בתמונה: הגר"ח קנייבסקי בחבטת ערבה הבוקר. בוידאו: הגר"ח ב (צילום: כיכר השבת )

הפיגוע הקשה שהתרחש אמש בסימטאות העיר העתיקה בירושלים גרם לזעזוע כבד בקרב הציבור החרדי אשר רגיל היה לצעוד בימי החג לתפילה בכותל המערבי וכעת עקב המצב הבטחוני רבים חוששים לעשות זאת.

מרן שר התורה הגאון רבי חיים קניבסקי העתיר במהלך הלילה לשלום הפצועים והתבטא כי אין אנו יודעים חשבונות שמים ומיתת הקדושים תהיה כפרה על הכלל.

מקורביו הקריאו בפניו את שם האשה רעייתו של הקדוש אהרון בניטה-בנט הי"ד ומרן בירך אותה שתהיה לה רפואה שלימה במהרה.

כמו כן הורה מרן שר התורה הבוקר לשואלים כי "ניתן לנסוע לחג לירושלים, אבל אסור להתקרב לעיר העתיקה עד שיירגעו הרוחות".

יצויין כי במקביל הורו אדמו"רים ומנהיגי קהילות חסידיות לתלמידיהם להימנע מלהגיע לכותל המערבי בימים מתוחים אלו זאת בשל המצב הבטחוני הרעוע וביטלו בעצמם את נסיעתם להתפלל במקום.

בהמשך לכך דיבר אחרי התפילה כ"ק האדמו"ר מבויאן בבכי תמרורים לחסידים והספיד בדמעות שליש את ההרוגים על קידוש השם שהיו בדרכם לתפילה בכותל המערבי.

"ריבונו של עולם יהודים נהרגים על קדושת שמך הגדול, אנא אמור לצרותינו די", התחנן הרבי ליושב במרומים אל מול אלפי החסידים שהשתתפו בתפילת הושענא רבה.

גם בחסידות ויז'ניץ בעקבות הפיגוע הקשה שרו אמש במהלך הטיש את הניגון "ייודע בגויים" כשהאדמו"ר היה שרוי בדבקות וחזר על המילים שוב ושוב.

לאחר מכן הורה שלא להגיע בימים הקרובים לעיר העתיקה ולכותל המערבי בירושלים זאת עד לרגיעה שתושג במצב הבטחוני.

לדברי גורמים בחסידות האדמו"ר עצמו אף צפוי לבטל את נסיעתו הקבועה באיסרו חג לכותל המערבי ולדחות אותה למועד אחר זאת בהנחה שהמצב הביטחוני יישאר מתוח גם בימים הקרובים.

כ"ק מרן האדמו"ר מגור לחסידיו להימנע מללכת להתפלל בכותל המערבי זאת עד להודעה חדשה כאשר תושג רגיעה ביטחונית והשקט ישוב לשרור בעיר העתיקה.

יצויין כי בעבר בזמני מתיחות בטחונית כבר הורה הרבי מגור לחסידים שלא להגיע להתפלל בכותל זאת בעקבות החשש לחיי החסידים.

כעת חודשה כאמור ההוראה זאת בעקבות המתיחות בירושלים ועל רקע קריאות רבות הנשמעות ברחוב הערבי לפתוח באינתיפאדה שלישית כנגד יהודים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר