נרצחי הפיגוע מובאים למנוחות

אביו של נחמיה: "אבא שלכם צדיק גדול. מסרת את נשמתך"

אלפי בני אדם מלווים למנוחות את הרב נחמיה לביא הי"ד שנרצח בפיגוע הדקירה בעיר העתיקה בירושלים. אביו ספד לו בבכי: "בלי כל עיכוב או היסוס רצת להציל משפחה תמימה". צפו בתיעוד (בארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום וידאו: עפר מאיר - ynet; צילום תמונות: צעירי עפרה, "מדברים תקשורת")

אלפי בני אדם מלווים למנוחות את הרב נחמיה לביא הי"ד שנרצח בפיגוע הדקירה בעיר העתיקה בירושלים. הלוויתו מתקיימת בהר המנוחות בעיר.

ההרוג התגורר בעיר העתיקה 23 שנה, ושימש כרב בישיבת עטרת כוהנים. הוא שירת בצה"ל כלוחם והצטרף לאחרונה לרבנות הצבאית כחלק ממגמה להצמיח רבנים מהמערך הלוחם.

אביו יחזקאל ספד לו ואמר: "קשה בכמה דקות לתמצת את דמותך. נחמיה הצדיק. בלי כל עיכוב או היסוס רצת להציל משפחה תמימה. כולם אהבו אותך. מה נאמר לאשתך היקרה והגיבורה ולשבעת ילדיכם הקטנים והטהורים. אבא שלכם צדיק גדול. מסרת את נשמתך עבור בניין האומה ואהבת חינם".

נשיא המדינה ראובן ריבלין ספד ואמר: "הרב נחמיה. אני עומד כאן מול מיטתך מביט בילדיך הרכים עם השמות היפים כל כך ואשתך, והלב מסרב להאמין. נהרגת למען עמך ולמען מדינתך. למען מולדתך. נפלת על משמרתך. מסירות הנפש עבור האחר היו תמיד נר לרגליך. ילדיך לא ישכחו את גבורתך ואהבתך. גם אנחנו, העם בישראל, לא נשכח. אויבינו יודעים להכאיב לנו אך לא לנצחנו. המאבק בטרור דורש נחישות. נגיע לרוצחי התמימים ולשלוחיהם ונכה בהם מכה קשה".

באשר למתרחש בירושלים אמר הנשיא: "אנו נמצאים במאבק קשה, יומיומי ומתמשך. כאבי בניין הארץ ובניין ירושלים,כאבי הגדילה, היו והם עדיין - כאבים עזים. לעתים, כמו היום, אלו כאבי תופת של ממש. גדלתי בירושלים, בזמן שנאסר עלינו בכוח הזרוע, להגיע אל הכותל המערבי ואף הייתי ילד, בימים שבהם תקיעת שופר ברחבת הכותל הייתה עילה למעצר בידי המנדט הבריטי. הימים האלה לא ישובו. אסור לנו, בשום פנים ואופן להירתע מלהגיע לכותל המערבי, שריד בית מקדשנו. זכיתי בעצמי השנה, להגיע לכותל, במעמד הקהל - בנוכחות המוני בית ישראל. אני קורא, לכל העולים לרגל: אל תדירו רגליכם מהעיר העתיקה. עלינו לצעוד בדרכם, של הרב נחמיה ושל אהרן, ולהוכיח במעשים, שהטרור לא יצליח לפגוע באורחות חיינו".

ראש עיריית ירושלים ניר ברקת אמר כי "נחמיה היה איש חינוך יוצא דופן. דמות ציונית ואהובה. נרצח בשל שנאה עיוורת ויוקדת. מי ששפכו את דמם של חפים מפשע הם גם המסיתים לרצח ברשות הפלסטינית ומלבי האש במסגדים. הם שהניפו את הסכין יחד עם המחבל. מולם אנחנו עומדים כאן היום בקומה זקופה".

במקביל, בשעה זו, החלה הלווית הרב אהרון בנט-בניטה הי"ד, בבית הלוויות שמגר בירושלים בדרכה להר המנוחות, שם ייטמן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר