תיעוד מהמעצר

הותר לפרסום: נעצרה החולייה שרצחה את איתם ונעמה הנקין

ימים ספורים לאחר הפיגוע סמוך לאל בוריק, הותר לפרסום כי חמישה פעילי חמאס משכם נעצרו והודו ברצח איתם ונעמה הנקים הי"ד. אחד הרוצחים נעצר בבית חולים בו הסתתר. צפו בתיעוד (חדשות)

ב. ניסני | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-כ"ב בתשרי תשע"ו | 05.10.15
חברי החוליה על רקע הלווית הזוג הנקין הי"ד (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90 ותקשורת שב"כ)

שירות הביטחון הכללי, צה"ל והמשטרה עצרו את חברי החוליה שביצעה את פיגוע הירי הרצחני בו נרצחו איתם ונעמה הנקין הי"ד בזמן שנסעו ברכבם עם ארבעת ילדיהם. כך הותר הערב (שני) לפרסום.

"מעצרם של חברי החוליה, כיממה לאחר ביצוע הפיגוע, התאפשר בזכות פעילות מודיעינית ומבצעית משותפת לשב"כ, צה"ל ומשטרת ישראל. העצורים הועברו לחקירת השב"כ והודו במעורבותם בפיגוע בו נרצחו בני הזוג הנקין ז"ל" נמסר.

הזוג הנקין לצד הרכב בו בוצע הפיגוע (צילום: זק"א)

עוד נמסר כי "במסגרת החקירות בשב"כ עד כה עולה כי החוליה אשר משתייכת לתנועת החמאס בשכם מנתה 5 פעילים אשר לכל אחד מהם תפקיד מוגדר - פעיל אחד פתח ציר, ברכב המפגעים נסעו 3 פעילים - נהג ושני מפגעים וכן מפקד חולייה שלא היה ברכב. כמו כן נעצרו מספר חשודים נוספים כסייענים של החוליה".

כוח מסתערבים בפשיטה על בית חולים בו נעצר אחד הרוצחים

מפקד החוליה הוא ראע'ב אחמד מוחמד עליוי, יליד 78', בעברו כלוא חמאס צבאי משכם. הוא גייס את החוליה והנחה את חבריה לממש פיגועים וסיפק להם את הנשקים.

החברים בחוליה הם יחיא מוחמד נאיף עבדאללה חג' חמד, יליד 91', תושב שכם, פעיל חמאס - ביצע את הירי בפיגוע זה וכן בפיגועים אחרים, סמיר זהיר אבראהים כוסא, יליד 82', תושב שכם, פעיל חמאס, לקח חלק בשלושת הפיגועים, שימש כנהג.

בנוסף נעצרו כרם לוטפי פתחי רזק, יליד 92', תושב שכם, פעיל חמאס - יצא לפיגוע חמוש באקדח, ביצע בו ירי במהלך הפיגוע ותוך כדי נפגע בשוגג מירי חברו במהלך ביצוע הפיגוע. זיד זיאד ג'מיל עאמר, יליד 89', תושב שכם, פעיל חמאס - ביצע פתיחת ציר לחוליה לטובת הפיגוע.

בחקירתם הודו חברי החוליה כי בערב הפיגוע ביצעו שניים מחברי החוליה נסיעה בציר בו מומש הפיגוע ובחרו את הנקודה בה יבצעו את הירי. לאחר מכן אספו את יתר חברי החוליה, כאשר אחד מהם יצא לבצע פתיחת ציר. עם קבלת האישור לכך שהציר 'נקי', יצאה חוליית הירי לנסיעה, זיהתה את רכבם של משפחת הנקין וביצעה לעברם ירי.

הלווית בני הוג הנקין הי"ד (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

לאחר עצירת הרכב, שני חברי החוליה ירדו מרכבם וביצעו ירי נוסף, מטווח קרוב מאוד, לעבר יושבי הרכב. תוך כדי ירי זה נורה בטעות אחד המחבלים בידו על ידי חברו, ואקדח שהיה ברשותו נפל ונותר בשטח. אקדח זה נתפס על ידי כוחות הביטחון. לאחר ביצוע הפיגוע נמלטו מהמקום אל העיר שכם.

בנוסף מסרו חברי החוליה כי היו מעורבים בשבועות האחרונים בשני פיגועי ירי ללא נפגעים – בפיגוע לעבר רכב ישראלי בסמוך לכניסה לקדומים (ליד צומת ג'ית שבשומרון) ב- 30.8.15 נפגע רכבו של רונן אדרי, תושב שבי שומרון, ממספר קליעים. למרבה המזל לא היו באירוע זה נפגעים בנפש. פיגוע נוסף בוצע אף הוא באזור, חקירתם של חברי החוליה בעיצומה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר