גאווה ישראלית

פייסבוק תשתמש בלווין הישראלי "עמוס 6" בכדי לספק אינטרנט למקומות נידחים בעולם

פרויקט Internet.org של פייסבוק, שמתיימר להביא אינטרנט חינמי בסיסי גם למקומות נידחים בעולם באמצעות לווין, יעשה שימוש בלווין הישראלי "עמוס 6", כך פורסם היום. איך התכנית תעבוד? (דיגיטל)

בני סולומון | כיכר השבת |
(צילום מסך, מתוך עמוד הפייסבוק של מארק צוקרברק)

גאווה ישראלית בחלל: פרויקט האינטרנט הלווייני של ענקית הרשת פייסבוק "Internet.org" נחשב לאחד הפרויקטים המסקרנים בעולם ומתחרה בתכנית דומה של ענקית האינטרנט גוגל. בפוסט שפרסם היום מנכ"ל ומייסד פייסבוק מארק צוקרברג הוא הודיע כי הפרויקט ימריא בקרוב לחלל.

לדברי צוקרברג, התכנית שמטרתה להביא אינטרנט גם למקומות הנידחים ביותר בעולם באמצעות לוויינים מתקדמים, תמריא בקרוב לחלל, פשוטו כמשמעו, כשלוויין התקשורת המתקדם שנבחר לצורך הפרויקט הוא הלוויין הישראלי 'עמוס 6' שמפותח על ידי התעשייה האווירית בשיתוף חברת רפא"ל.

העבודה על הלווין שישמש את פייסבוק לפרויקט הגרנדיוזי (צילום מסך, מתוך עמוד הפייסבוק של מארק צוקרברק)
הדמניית הלווין החדש (צילום מסך, מתוך עמוד הפייסבוק של מארק צוקרברק)
ואפילו "מנופי אבי" הצליחו להשתרבב לפוסט של מארק צוקרברג (צילום מסך, מתוך עמוד הפייסבוק של מארק צוקרברק)

צוקרברג כותב כי התכנית תתחיל לפעול כבר במהלך שנת 2016, כאשר לוויין התקשורת יגיע למסלול גיאוצנטרי לאחר שישוגר לחלל בסיום עבודות הפיתוח והבנייה. אז הוא יאפשר שימוש באינטרנט בכל רחבי העולם, גם במקומות בהם תשתיות מסורתיות אינן נגישות כלל וכלל.

במסגרת התכנית של פייסבוק, internet.org יציע חיבור בסיסי לאינטרנט על ידי אפליקציות ייעודיות לסמארטפונים, כשהמשתמשים יכולים לגשת לאתרי אינטרנט בסיסיים, כמו חדשות, חיפוש עבודה כמו גם אתרי אינטרנט העוסקים בתחזית מזג האוויר וכדומה, מלבד חיבור לרשת החברתית של החברה - פייסבוק.

המשתמשים יכולים לקרוא את הנתונים מאתרי האינטרנט ומחשבונות הפייסבוק, אך אינם יכולים לצפות בסרטונים ובתמונות על גבי הרשת החינמית, ומשתמשים החפצים בכך יכולים לרכוש חבילת פרימיום בשירות internet.org שמאפשרת קישוריות אינטרנט רחבה יותר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר