התגובה לטרור

כוחות צה"ל הרסו ואטמו בתי שלושה מחבלים במזרח ירושלים

רכוחות צה"ל הרסו את בתי המחבלים מהטבח בבית הכנסת בהר נוף ומפיגוע הדריסה בו נרצח הרב אברהם וואלעס הי"ד. חדרו של המחבל שניסה להתנקש בחייו של יהודה גליק - נאטם (צבא וביטחון)

חיילי צה"ל בפעילות. ארכיון (צילום: IDF spokeperson/FLASH90)

כוחות גדולים של חיל ההנדסה בצה"ל בסיוע כוחות משטרה אטמו הלילה (שלישי) את בתיהם של המחבלים מחמד נאיף ג'אעביס ואבו ג'מיל ג'סאן בן מחמד שבירושלים, בנוסף, אטמו הכוחות את ביתו של המחבל מועתז אברהים ח'ליל חג'אזי שבירושלים.

המחבל מחמד נאיף ג'אעביס ביצע בח' באב תשע"ד (4 באוגוסט 2014) פיגוע דריסה בירושלים באמצעות דחפור. בפיגוע נרצח הרב אברהם וואלעס הי"ד ושבע אזרחים נפצעו. המחבל חוסל במקום על ידי שוטרים וביתו נהרס הלילה.

המחבל אבו ג'מיל ג'סאן בן מחמד פרץ בי"ח בחשוון תשע"ה, (18 בנובמבר 2014), עם המחבל אבו ג'מל עודי בן אעבד לבית הכנסת "קהילת בני תורה" בשכונת הר נוף בירושלים, שם ביצעו טבח שזעזע את העולם היהודי כולו במתפללים שהיו עטופים בטלית ותפילין.

באמצעות גרזנים וירי רצחו שני המחבלים ארבעה מתפללים - הרב משה טברסקי הי"ד, הרב קלמן לוין הי"ד, הרב אברהם שמואל גולדברג הי"ד והרב אריה קופינסקי הי"ד. בנוסף נרצח בפיגוע השוטר זידאן סייף.

שני המחבלים חוסלו בזירת הפיגוע על-ידי השוטרים והלילה נהרס ביתו של המחבל אבו ג'מיל ג'סאן בן מחמד.

המחבל מועתז אברהים ח'ליל חג'אזי ניסה בה' בחשוון תשע"ה (29 באוקטובר 2014) להתנקש בחייו של פעיל הימין יהודה גליק בעת שיצא ממרכז מורשת בגין בירושלים. הלילה, כוחות צה"ל אטמו את חדרו בבית במזרח ירושלים.

דובר צה"ל מסר כי הריסת ואטימת בתי שלושת המחבלים בוצעה בהנחיית שר הביטחון משה (בוגי) יעלון. עוד נמסר כי "צה"ל ימשיך לממש את הנחיות הדרג המדיני תוך שיתוף פעולה עם כלל גופי הביטחון ולא יהסס לנקוט בכלל האמצעים החוקיים העומדים לרשותו על-מנת לפגוע במחבלים והגורמים המסייעים בכדי להרתיע מביצועם של פיגועים נוספים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר