בחג: נערה בת 16 נאלצה לישון על שלחן במגרש הרוסים

נערה בת 16 נעצרה בחול המועד לאחר שנחשדה כי ריססה גז מדמיע לעבר רכב ערבי, היא שהתה במעצר במגרש הרוסים ומחוסר מקום ישנה על שלחן ורק ברגע האחרון שוחררה לחג לבית (חדשות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום: Michal Fattal - פלאש90)

בחול המועד: נערה בת 16 נאלצה לישון על שולחן בתחנת המשטרה - מגרש הרוסים בירושלים, לאחר שלא היה מקום בתא המעצר, כך עולה מפרוטוקול הדיון שהתקיים בערב חג שמחת תורה בבית המשפט השלום בירושלים.

הנערה נעצרה במהלך אחת ההפגנות בירושלים, ונטען כי ריססה בגז מדמיע רכב ובו נהג ערבי. לבית המשפט הגישה הפרקליטות הצהרת תובע, בה הודיעה כי בכוונתה להגיש כתב אישום בגין אירוע זה ואירוע נוסף בו נטען כי ריססה ערבים בגז מדמיע, והמשטרה ביקשה להאריך את מעצרה.

פרקליטה עו"ד איתמר בן גביר, טען כי מעבר לפגיעה הקשה בזכויות הנערה, הרי שהחשד הסביר לא ברור היות ולא נמצא תרסיס הגז, למרות ששוטרים מעידים כי מיד עם הריסוס עצרו את הנערה.

עוד טען, כי גם נהג הרכב לא הגיע ומעבר לכל אלה נטען כי אין במעשים כדי להצדיק עילה למעצרה של הנערה.

השופטת דחתה את בקשת המשטרה והורתה על שחרור הנערה למעצר בית עד להגשת כתב האישום נגדה בעוד מספר ימים.

בסוף הדיון ביקשה המשטרה לעכב את ביצוע ההחלטה, ואכן השופטת עיכבה את ביצוע ההחלטה עד מוצאי החג.
בשל כך פרקליטה הגיע עוד בערב החג לבית המשפט המחוזי, וביקש להגיש ערר על ההחלטה, אך השופט רפאל יעקובי הודיע כי היות ומדובר בשעתיים לפני החג אין בכוונתו לדון לא בבקשת הפרקליט ולא בערר המשטרה. לאור זאת, החליטה המשטרה לשחרר את הנערה והיא שוחררה בתנאי מעצר בית.

עורך דין בן גביר אמר: "מדובר בפגיעה חמורה בזכויות אזרח, כאשר המשטרה הייתה חייבת לשחרר את הנערה לאחר שלא נמצא בית מעצר שהיה מוכן לקלוט אותה. לא ייתכן שבישראל לאחר המהפכה החוקתית, פוגעים אנושות בזכויות צעירה".

באשר להחלטת השופט שלא לדון בערר שהגיש על העיכוב ביצוע אך גם לא לדון בערר המשטרה בערב החג אמר הפרקליט כי "השופט יעקובי הוא שופט הוגן וראוי, אך לדעתי הפעם הוא טעה. אני מבין את הסיטואציה של ניהול דיון שעתיים לפני כניסת החג, אך כאשר מדובר בנערה בת 16 ראוי היה לקיים דיון: גם אני כמעט לא הגעתי לחג לביתי בחברון אך חרותה של נערה בת 16 שלא ישנה אפילו דקה לאורך כל הלילה קודמת. יחד עם זאת, בסופו של יום, אי ההסכמה לדון בערר, גרם לכך שהמשטרה הבינה כי גם לא יהיה דיון בעררה ובסופו של יום הנערה שוחררה וכל הצדדים יכלו לחגוג את החג בשמחה".

ביקשנו את תגובת המשטרה אך זו טרם נתקבלה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר