המשאית האוטונומית של מרצדס מתחילה לנוע בכבישי ארה"ב

המשאית האוטונומית של מרצדס, המיועדת לנוע בכבישים ללא נהג, בעזרת מערכת חיישנים מתוחכמת ומורכבת, תחל לנוע בקרוב לנסיעות ניסיון בכבישי קליפורניה, אחרי שעברה את המבחנים (רכב)

שרון מנדל | כיכר השבת |
(צילום: ערוץ היוטיוב של Daimler AG)

העתיד כבר כאן: למעלה משנה לאחר שענקית הרכב הגרמנית מרצדס בנץ, הציגה את משאית העתיד שלה שתוכל לנוע על הכבישים ללא נהג, שתושק על פי הערכות רק ב-2025, הודיעה החברה כי המשאית האוטונומית הראשונה תחל בקרוב לנוע על כבישי קליפורניה, בנסיעות ניסיון, לאחר שהניסויים שהתקיימו בכבישי הניסויים של החברה עברו בהצלחה במהלך השנה האחרונה.

המשאית עושה שימוש בטכנולוגיה, המוטמעת בין היתר גם בפרויקט אחר של החברה, שנועד להביא רכב רגיל ללא נהג, כשהפרויקט "הרגיל" הוליד רכב שנסע למעלה ממיליון קילומטרים ללא נהג מבלי שהיה מעורב ולו בתאונת דרכים אחת באשמת הרכב האוטונומי.

למרות זאת, הרגולטורים ברחבי העולם, עדיין לא מאפשרים לרכבים אלו לנהוג על הכבישים, כשמדינת קליפורניה בארה"ב היא יוצאת דופן בתחום, זאת בזכות פעילותה של חברת גוגל המפתחת מכוניות אוטונומיות במדינה.

כזכור, לפני למעלה משנה קונצרן הרכב הגרמני דימלר, המוכר בעולם בעיקר מהמותג מרצדס – בנץ, הציגה בפני כתבים בגרמניה, משאית בגודל מלא, עם מערכת בשם Highway Pilot, המסוגלת להניע את המשאית ללא נהג.

משאית, שמטבעה כבדה בהרבה ממכוניות רגילות, מהוות אתגר גדול יותר מבחינת מחשוב. בעיקר משום מרווח הטעויות המצומצם, שעלול לגרום לאסונות, אך גם בעקבות מגבלות טכניות. המשאית האוטונומית של מרצדס משתמשת במגוון של חיישנים עוצמתיים, כך לדוגמא משתמשת המשאית בשלוש מערכות מכ"ם, הפרוסות בזווית שמכסה את כל הכיוונים, כדי שיוכלו 'להבין' את התנועה שמסביב למשאית העתיד.

מלבד המכ"מים, המשאית מצוידת גם במצלמה סטראופונית בחזית, שתוכל 'לראות' את המתרחש במרחק 100 מטרים, ובזווית רחבה. כנו כן, מצוידת משאית העתיד בשתי מערכות WIFI מתקדמות, לטווח של כחצי קילומטר, שאחראיות על תקשורת עם הרכבים החכמים שמסביבה, כמו גם לתקשורת עם הנהגים של שאר הרכבים החכמים שבסביבה הקרובה.

לדברי החברה, הרכב יחולל מהפכה בתחום ההובלה היבשתית, בזכות העובדה שהנהגים יוכלו לישון תוך כדי נהיגה. מערכת ה-Highway Pilot מיועדת בעיקר לכבישים בין עירוניים, בהם הנהגים מתעייפים, ועל פי החברה כ-800 נהגי משאיות מאבדים את חייהם בשנה, בעקבות נסיבות אלו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר